پوشش زنده ایندیپندنت فارسی از انتخابات اسرائیل

نتانیاهو اعلام پیروزی کرد

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اقبال حزب لیکود نزد رأی‌دهندگان، در مقایسه با انتخابات قبلی، بیشتر شده است-REUTERS/Ammar Awad

 بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در توییتی از «پیروزی بزرگ» راستگرایان خبر داد و گفت حزب لیکود تحت رهبری او، با فاصله زیاد جلوتر از سه‌ حزب بزرگ دیگر است. او گفت واضح است که مردم اسرائیل راستگرا هستند و یک دولت قوی راستگرا می‌خواهند که اقتصاد و امنیت کشور را تامین کند.» او وعده داد که همانند گذشته این رویه را ادامه خواهد داد.

آخرین خبرها از انتخابات اسرائیل حاکی است که ائتلاف بنیامین نتانیاهو تا این لحظه شصت و یک کرسی پارلمان را به دست آورده است.

مردم اسرائیل روز سه‌شنبه برای چهارمین بار در دو سال گذشته برای انتخاب قانونگذاران مورد نظر خود به پای صندوق‌های رأی رفتند، و بر اساس برخی گزارش‌های اولیه، به نظر می‌رسد میزان مشارکت در این انتخابات پایین‌تر از گذشته باشد.

بنیامین نتانیاهو ۷۱ ساله، که رکورد طولانی مدت ماندن در مقام نخست‌وزیری را در اسرائیل به خود اختصاص داده است، همراه با حزب راستگرای متبوع خود «لیکود،» به دنبال پیروزی در انتخابات سراسری امروز و ماندن در این مقام است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اقبال حزب لیکود نزد رأی‌دهندگان، در مقایسه با انتخابات قبلی، بیشتر شده است. برخی دلیل این امر را مدیریت بحران کرونا و واکسیناسیون مناسب در آن کشور خاورمیانه عنوان کرده‌اند.