کیوسک‌های قرمز تلفن در بریتانیا؛ مراکز معاینه قلب و گالری‌های هنری

کیوسک‌های تلفن عمومی به تدریج و با «گسترش خارق العاده تلفن‌های همراه» بی‌استفاده شدند

«کیوسک‌های تلفن، ساختار‌های نمادین بریتانیا هستند» - SHAUN CURRY / AFP

هزاران کیوسک قرمز تلفن به عنوان مراکز معاینه ضربان قلب یا حتی گالری هنری به محله ها و مناطق کشور عرضه می شود. این کیوسک‌ها، در طول چند دهه به نمادی کلاسیک از بریتانیا تبدیل شده بودند که با رواج کیوسک‌های شیشه‌ای مدرن و محدودیت استفاده، از خط خارج شده‌اند.

حدود چهار هزار کیوسک قرمز تلفن متعلق به شرکت مخابرات بریتانیا در برنامه موسوم به «پذیرش کیوسک» عرضه شده که به دولت‌های محلی امکان می‌دهد هر یک از آنها به مبلغ یک پوند خریداری کنند.

از سال ۲۰۰۸ بیش از شش هزار و ۶۰۰ کیوسک تلفن قرمز به شوراها و دولت‌های محلی داده شده که از آنها برای خدمات منطقه‌ای از جمله واحدهای معاینه قلب، موزه‌های کوچک تاریخ، گالری هنری و مرکز رد و بدل کتاب استفاده شوند.

شرکت مخابرات بریتانیا می‌گوید کیوسک‌های تلفن عمومی به تدریج و با «گسترش خارق العاده تلفن‌های همراه» بی‌استفاده ماند. از آن گذشته، پوشش و قابلیت تلفن های همراه نیز «در سال های اخیر با سرمایه گذاری در تیرهای مخابرات بویژه در مناطق روستایی بهبودی چشمگیر پیدا کرد.»

مارتین فِیگان، مدیر بنیاد خیریه موسوم به «نبض جامعه» که به تعبیه دستگاه های معاینه ضربان قلب در کیوسک‌های محله‌ها کمک کرده، می‌گوید این برنامه در نجات جان مردم نقش دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او به خبرگزاری پرس اسوسیشن گفت: «کیوسک های تلفن، ساختارهای نمادین بریتانیا هستند و استفاده از آنها در نجات جان شهروندان به آنها نیز جان تازه‌ای بخشیده است. قرار دادن این دستگاه‌ها در قلب محلات برای صرفه‌جویی در وقت مهم است. این تلفن‌ها به‌طور سنتی در مرکز محله‌ها قرار داشتند  که محلی ایده آل برای تعبیه دستگاه معاینه قلب است. 

آقای فیگان گفت که این نهاد خیریه تاکنون تعداد ۸۰۰ کیوسک را به مرکز معاینه قلب تبدیل کرده و تجهیز ۲۰۰ کیوسک دیگر  نیز در «جریان» است.

جیمز براون کارمند شرکت مخابرات بریتانیا می‌گوید: «ما در حال حاضر تعداد تلفن‌های عمومی خود را به منظور آماده‌سازی آنها برای آینده محدود کرده‌ایم. برنامه «پذیرش کیوسک» به مناطق و محل‌های سراسر کشور امکان می‌دهد کیوسک‌های خودشان را نگاهداشته و از آن به منظور دیگری برای مردم محل استفاده کنند.»

شرکت مخابرات بریتانیا نه تنها بسیاری از کیوسک‌های تلفن عمومی را به دولت‌های محلی بخشیده، بلکه صدها کیوسک را نیز در شهرها و شهرک‌های سراسر کشور به دستگاه‌های جدید دیجیتال مجهز کرده است که به «قطب خیابان» موسومند. این کیوسک‌ها خدمات رایگان دیجیتالی از جمله وای فای  بسیار سریع، شارژ یو اس بی، و نظارت بر محیط زیست به مردم ارائه می‌دهند.

گزارش های تکمیلی از پرس اسوسیشن

© The Independent

بیشتر از زندگی