مصرف دوز پایین آسپیرین خطر مرگ و میر کرونا را کاهش می‌دهد

آسپرین که برای جلوگیری از سکته مغزی و قلبی استفاده می‌شود، می‌تواند برای درمان بیماران کرونا نیز بالقوه موثر باشد

دوز پایین آسپرین، به طور معمول به عنوان رقیق‌کننده خون استفاده می‌شود - JOE RAEDLE / AFP

یک مطالعه جدید می‌گوید مصرف آسپرین می‌تواند به محافظت از ریه‌های افراد مبتلا به کرونا کمک کند و از احتیاج پیدا کردن آن‌ها به دستگاه تنفس مصنوعی جلوگیری کند.

محققان دانشگاه جورج واشنگتن گزارش کرده‌‌اند که دوز پایین آسپرین که به طور معمول به عنوان رقیق‌کننده خون استفاده می‌شود، می‌تواند بیماران مبتلا به کرونا را هم از بخش‌های مراقبت ویژه دور نگه دارد و خطر مرگ آنان را کاهش دهد.

جاناتان چو، استادیار بیهوشی و مراقبت‌های ویژه در دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی جورج واشنگتن، گفت: «وقتی از ارتباط بین لخته‌های خون و کرونا مطلع شدیم، می‌دانستیم که آسپرین که برای جلوگیری از سکته مغزی و قلبی استفاده می‌شود، می‌تواند برای درمان بیماران کرونا نیز بالقوه موثر باشد. تحقیقات ما حاکی از ارتباط بین دوز پایین آسپرین و کاهش شدت کرونا و مرگ است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این تحقیق که در مجله بیهوشی و بی‌حسی منتشر شده است، نویسندگان پرونده سلامت ۴۱۲ بیمار بستری شده در بیمارستان‌های متعدد در آمریکا را بین مارس و ژوئیه سال گذشته بررسی کرده‌اند.

اگرچه اکثر آن‌ها آسپرین دریافت نکرده بودند، حدود ۲۴ درصد بین هفت روز قبل از پذیرش در بیمارستان تا ۲۴ روز پس از آن آسپرین مصرف کرده‌ بودند. 

برای آن‌هایی که آسپرین دریافت کرده بودند احتمال نیاز به تنفس مصنوعی ۴۴ درصد کمتر، احتمال نیاز به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه ۴۳ درصد کمتر و خطر مرگ و میر ۴۷ درصد کمتر بود.

مطالعات دیگر یافته‌های مشابهی را گزارش کرده‌اند. آزمایش نقاهت که در بریتانیا در حال انجام است شامل یک آزمایش تصادفی برای بررسی اثر استفاده از آسپرین برای مبارزه با کرونا است.

از آسپرین در حال حاضر برای جلوگیری از لخته شدن خون در افرادی که دچار حمله قلبی و مغزی می‌شوند و همچنین جلوگیری از غش و بیهوشی در زنان باردار، استفاده می‌شود.

© The Independent

بیشتر از جهان