حکم تبرئه بیژن کیان لغو شد

افرادی که قصد دارند در آمریکا برای کشورهای خارجی لابی کنند، باید به طور رسمی این کار را انجام دهند

دادگاه تجدید نظر، بیژن کیان (نفر وسط تصویر) را به اتهام لابی غیرقانونی برای ترکیه محکوم کرد - عکس از شبکه اجتماعی

حکم تبرئه بیژن کیان، شریک تجاری مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ، بر اساس نظر هیئت منصفه در دادگاه تجدید نظر ویرجینیا، لغو شد. او پیشتر به اتهام لابی غیرقانونی برای استرداد فتح الله گولن، متهم شده بود.

در ژوئیه سال ٢٠١٩ ، هیئت منصفه بیژن کیان را که در پرونده با نام دقیق بیژن رفیقیان از او یاد شده است، به اتهام توطئه و اقدام غیرقانونی برای دولت خارجی معرفی کرد. اما قاضی پرونده، آنتونی ترنگا قاضی دادگاه فدرال این حکم را به دلیل نبود شواهد کافی لغو کرد.

حال سه قاضی دادگاه تجدیدنظر اعلام کردند که قاضی ترنگا نباید حکم هیئت منصفه را لغو می‌کرد و نظر هیئت منصفه صحیح بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس قانون ایالات متحده، در آمریکا افرادی که قصد دارند برای دولت‌های خارجی لابی کنند، باید خود را معرفی کنند و این کار را قانونی و رسمی انجام دهند.

عبدالله گولن که در این پرونده بارها از او نام برده شده و بیژن کیان متهم به تلاش برای استرداد او به ترکیه است، مهم‌ترین مخالف سیاسی دولت ترکیه به شمار می‌رود که مدت‌هاست در ایالات متحده به‌صورت تبعیدی زندگی می‌کند.

پس از کودتای سال ٢٠١٦، رجب طیب اردوغان و دولت ترکیه مسئولیت کودتا را برعهده آقای گولن دانستند و خواهان استرداد او به ترکیه شدند. با این حال جان کری، وزیر خارجه وقت ایالات متحده اعلام کرد که هیچ درخواست رسمی برای استرداد آقای گولن دریافت نکرده است. این در حالی است که خود آقای گولن نقش داشتن در کودتا را رد کرده است.

بیشتر از جهان