دو عضو دیگر سپاه پاسداران در سوریه کشته شدند

خبرگزاری‌های فارس و تسنیم، اندکی بعد، این خبر را بدون ذکر دلیل از روی خروجی خود حذف کردند

علاوه بر نیروهای محلی، برخی داوطلبان شیعه از کشورهای دیگر منطقه، مانند افغانستان و پاکستان، نیز تحت فرماندهی سپاه در سوریه می‌جنگند-AFP

حساب توییتری دیدبان حقوق بشر سوریه روز سه‌شنبه از کشته شدن یکی از فرماندهان سپاه پاسداران و همراه او در انفجاری در سوریه خبر داد.

در این توییت هویت این دو نفر و نحوه کشته شدن آنها، یا دلیل انفجار مورد اشاره، ذکر نشده و تنها گفته شده است که در دیرالروز کشته شده‌اند.

برخی رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند دو «مدافع حرم» به نام‌های مهدی بختیاری و مجتبی برسنجی در منطقه المیادین جان خود را از دست داده‌اند.

رسانه‌های ایرانی دلیل مرگ آنها را انفجار مین عنوان کرده‌اند و تنها گفته‌اند برسنجی از اهالی سوادکوه و بختیاری ساکن اسلامشهر بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری‌های فارس و تسنیم، اندکی بعد، این خبر را بدون ذکر دلیل از روی خروجی خود حذف کردند.

ایران در طول جنگ سوریه از بشار اسد رئیس رژیم حاکم بر دمشق حمایت کرده است و فرماندهان سپاه پاسداران در آن کشور حضور فعال داشته‌اند.

جمهوری اسلامی می‌گوید به درخواست رسمی دولت سوریه در آن کشور حضور نظامی دارد و جنگجویان تحت امر خود را «مدافع حرم» می‌خواند.

علاوه بر نیروهای محلی، برخی داوطلبان شیعه از کشورهای دیگر منطقه، مانند افغانستان و پاکستان، نیز تحت فرماندهی سپاه در سوریه می‌جنگند.

نماینده رهبر جمهوری اسلامی در بنیاد شهید در اسفند ۱۳۹۶ تعداد تلفات این نیروها را ۲۱۰۰ اعلام کرد. برآورد می‌شود این رقم به ۲۵۰۰ تن رسیده باشد.