امارات دومین محموله واکسن کرونا را به غزه فرستاد

دهلان، رقیب محمود عباس در انتخابات آتی، نقش مهمی در این برنامه انتقال واکسن داشته است

کادر درمان در نوار غزه با کمبود امکانات بهداشتی رو‌به‌رو هستند -JAAFAR ASHTIYEH / AFP

امارات متحده عربی محموله دوم واکسن کووید-۱۹ را به نوار غزه ارسال کرد. وزارت بهداشت فلسطین ۳۸٬۷۰۰ دوز واکسن را از طریق گذرگاه مرزی رفح دریافت کرد.

این وزارتخانه در یک بیانیه مطبوعاتی، با تشکر از این اقدام امارات متحده عربی آن را کمک بزرگی برای تقویت توان کادر بهداشتی غزه در برابر بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ نامید. این وزارتخانه از نقش هرکسی که در تسهیل ورود این محموله به نوار غزه کمک کرده قدردانی کرد.

پیش‌ازاین امارات متحده، ۲۰ هزار دوز واکسن کووید-۱۹ از نوع اسپوتنیک وی روسی به نوار غزه فرستاده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کمک‌های پزشکی اخیر، در چارچوب تعهد امارات متحده عربی برای حمایت از مردم فلسطین و کمک به کادر درمان برای مبارزه با همه‌گیری کرونا انجام شده است.

امارات متحده عربی همچنین سه هواپیما حامل کمک‌های پزشکی، ۱۰ هزار بسته تست کووید-۱۹ و ۱۰ دستگاه تنفس مصنوعی نیز به غزه فرستاد.

کل کمک‌های امارات متحده عربی از سال ۲۰۱۰ به فلسطین تاکنون، بالغ‌بر ۱٫۱۴ میلیارد دلار است که ۲۵۴ میلیون دلار آن به آژانس امداد و کار پناهندگان فلسطین (UNRWA) تحویل داده شده است.

وزارت بهداشت فلسطین با اعلام اینکه صد هزار نفر تاکنون برای دریافت واکسن ثبت‌نام کرده‌اند از مردم خواسته است بعد از ثبت‌نام با آن‌ها برای هماهنگی زمان تزریق، تماس گرفته خواهد شد.

محمد دهلان، رقیب محمود عباس در انتخابات آتی، نقش مهمی در این برنامه انتقال واکسن داشته است. نیمی از محموله جدید به فلسطینیان در کرانه باختری اشغال‌شده توسط اسرائیل اختصاص خواهد یافت، جایی که تشکیلات خودگردان با رهبری عباس در آنجا حضور دارد.

رسانه‌های اسرائیلی پیش‌تر اعلام کرده بودند اسرائیل به کشورهایی ازجمله جمهوری چک، هندوراس و گواتمالا ۵ هزار دوز واکسن کووید مدرنا هدیه می‌دهد. اقدامی که با انتقاد مقامات فلسطینی‌ روبه‌رو شد. منتقدان می‌گویند اسرائیل به‌عنوان «دولت اشغالگر»، موظف به تأمین نیازهای درمانی شهروندان مناطق تحت اشغال است.

بیشتر از جهان