دور جدید قرنطینه در ایتالیا

مقررات قرنطینه تا روز سه‌شنبه ۶ آوریل، یعنی پس از عید پاک، ادامه خواهد داشت

مقررات قرنطینه در نتیجه افزایش پانزده درصدی موارد آلودگی به ویروس کرونا در هفته گذشته، اعمال می‌شود - Andreas SOLARO / AFP

از روز دوشنبه و با شروع سومین موج ویروس کرونا، میلیون‌ها ایتالیایی بار دیگر در قرنطینه قرار گرفتند. 

نیمی از مناطق ایتالیا از جمله رم و میلان - پرجمعیت‌ترین نواحی کشور- به منظور محدود کردن موارد عفونت ناشی از  تازه‌ترین دور شیوع ویروس کرونا در قرنطینه قرار گرفتند. گزارش‌ها حاکی از فشار بر ظرفیت بیمارستان‌هاست. 

مقررات قرنطینه شامل حال حدود سه چهارم جمعیت ایتالیا است و در نتیجه افزایش پانزده درصدی موارد آلودگی به ویروس کرونا در هفته گذشته، اعمال شده است. 

کودکستان‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها  و فروشگاه‌ها تعطیل شده‌اند و رستوران‌ها تنها در محدوده عرضه غذاهای بیرون‌بر اجازه کار دارند. 

مناطق به اصطلاح قرمز که سخت‌ترین مقررات قرنطینه در آن‌ها اعمال شده است، از استان لمباردی در شمال تا پولیا در جنوب آغاز شده است و شامل منطقه لازیو در اطراف پایتخت هم می‌شود. این مقررات تا روز سه‌شنبه ۶ آوریل، یعنی پس از عید پاک ادامه خواهد داشت. 

ورزش در فضای باز مجاز است اما ممنوعیت سفر میان استان‌های مختلف کشور جز به منظور کار، دلایل بهداشتی و دیگر موارد لازم که مستلزم پر کردن پرسش‌نامه‌های ویژه و دریافت مجوز است، به جای خود باقی خواهد ماند. 

سایر نقاط کشور تحت مقررات کمتر سختگیرانه نارنجی قرار دارد. تنها جزیره ساردنی با توجه به موارد اندک ویروس کرونا منطقه سفید اعلام شده است. 

وزارت بهداشت ایتالیا سال گذشته رده‌های مختلف قرنطینه را با توجه به شاخص افزایش یا کاهش موارد ابتلا به کووید و ظرفیت بیمارستان‌ها و دیگر ملاحظات، برای هر منطقه در نظر گرفت. 

تاکنون تنها چند منطقه که آماج عفونت‌های گسترده بود تحت مقررات قرنطینه کامل قرار گرفته است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فهرست کامل مناطق قرمز عبارت است از: کامپانیا، امیلیا رومانیا، فریولی-ونتزیا گیلیا، لازیو، لمباردی، پیدمونت، ونتو، مارشه، مولیزه، پولیا و ترنتو. مناطق نارنجی شامل بازیلیکاتا (از روز دوشنبه وارد منطقه قرمز می‌شود)، بولازو، توسکانی، آبروتزو، کالابریا، لیگوریا، سیسیل، اومبریا و واله دوستا است. 

تنها استثنا برای آخر هفته عید پاک درنظر گرفته شده است که سراسر ایتالیا منطقه قرمز اعلام و تعطیل کامل خواهد شد. در چارچوب این مقررات تنها دو نفر همراه با کودکانشان می‌توانند یک بار به خانه شخص دیگری در همان منطقه بروند. 

وزارت بهداشت ایتالیا اعلام کرد که روز یکشنبه ۲۶۴ نفر و روز پیش از آن ۳۱۷ نفر در ایتالیا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشتند، اما موارد آلودگی به کووید-۱۹ از ۲۶ هزار و ۶۲ نفر در روز شنبه به ۲۱ هزار و ۳۱۵ نفر در روز یکشنبه کاهش یافت. 

از آغاز شیوع کرونا در ایتالیا در فوریه سال گذشته، ۱۰۲ هزار ۱۴۵ نفر در این کشور از عوارض این بیماری درگذشته‌اند که پس از بریتانیا دومین بیشترین موارد مرگ‌ومیر ناشی از کووید-۱۹ را در اروپا داشته است.  

اما در روز یکشنبه، تعداد بیمارانی که به دلیل عوارض کووید در بیمارستان بستری اما به بخش مراقبت ویژه منتقل نشده بوده‌اند، قدری افزایش یافته و از ۲۴ هزار و ۱۵۳ نفر در روز شنبه، به ۲۴ هزار و ۵۱۸ نفر در روز پس از آن رسیده است.  

تعداد بیماران جدید در بخش مراقبت ویژه، روز شنبه ۲۴۳ نفر بود که نسبت به ۲۷۰ بیمار آی سی یو در روز پیش از آن قدری کاهش نشان می‌دهد. مجموع بیمارانی که در سراسر کشور در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند اما از ۲ هزار و ۹۸۲ نفر به ۳ هزار و ۸۲ نفر افزایش یافته است. 

در جریان دومین موج ویروس کرونا در نیمه اول ماه نوامبر تعداد مراجعین به بیمارستان‌ها تا هزار مورد در روز و تعداد بیماران بخش‌های مراقبت ویژه تا روزانه صد بیمار افزایش یافت.

© The Independent

بیشتر از جهان