کاهش فاصله اجتماعی؛ راهکار فاوچی برای بازگشایی سریع‌تر مدارس

«علاوه بر حفظ فاصله یک متری، سایر تمهیدات ایمنی هم دنبال می‌شوند»

دکتر آنتونی فاوچی‌، متخصص ارشد بیماری‌های مسری ایالات متحده آمریکا - Olivier DOULIERY / AFP

متخصص ارشد بیماری‌های مسری کشور اظهار داشت به‌روزرسانی فاصله اجتماعی ممکن است باعث بازگشایی زودتر مدارس ایالات متحده از آن چه انتظار می‌رفت، شود. 

دکتر آنتونی فاوچی، دبیر موسسه ملی حساسیت و بیماری‌های مسری، روز یکشنبه هنگام مصاحبه با برنامه «صحبت با کشور» سی‌ان‌ان گفت مطالعه‌ای جدید از سوی مرکز پزشکی بث دیکانس در ایالت ماساچوست ممکن است باعث تغییر شیوه‌ای شود که دانش‌آموزان به مدارس فرستاده شوند چرا که فاصله اجتماعی یک متری را به جای فاصله فعلی دو متری پیشنهاد می‌دهد. 

محققان گفتند «هیچ تغییر محسوسی میان موارد ابتلا به کووید-۱۹ در میان دانش‌آموزان یا کارمندان» از مدارس ۲۵۱ منطقه آموزشی ایالت ماساچوست نبوده است که برخی از آن‌ها سیاست فاصله دو متری و بعضی دیگر از پیشنهاد فاصله یک متری پیروی می‌کردند. 

تمام این دانش‌آموزان قوانین ماسک پوشیدن و سایر تمهیدات ایمنی مهم را رعایت کردند که بعد از شیوع این ویروس جدید از سال گذشته در مدارس اعمال شد. دکتر فاوچی گفت با رعایت تمهیدات دیگر، حفظ فاصله یک متری سیاستی جدید است که «در واقع» برای بازگشایی مدارس کافی خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری نیز مطالعات خود را انجام داده و افزود: «وقتی اطلاعات نشان دهد امکان ایمن حفظ فاصله‌ای یک متری وجود دارد آن‌ها هم مطابق با آن عمل خواهد کرد.» 

او ادامه داد: «این اتفاق به زودی رخ خواهد داد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری هم به خوبی از اطلاعات موجود آگاه است که ظاهرا نشان می‌دهد حفظ فاصله یک متری هم تحت شرایطی مشخص مناسب است.» 

دکتر فاوچی اشاره کرد: «نمی‌خواهم از راهنماهای رسمی جلو بزنم» ولی وعده داد در مدت زمانی «منطقی» تمهیدات موجود به‌روز خواهند شد و گفت: «قول می‌دهم زمان زیادی طول نخواهد کشید.» 

این متخصص ارشد بهداشتی روزهای اخیر مشغول تقاضا از آمریکاییان برای دریافت واکسن کووید-۱۹ بوده است که براساس آخرین آمار تاکنون باعث مرگ بیش از ۵۳۴ هزار نفر از آغاز شروع این بیماری عالم‌گیر در سال گذشته در سراسر کشور شده است. 

روز دوشنبه دکتر فاوچی به خبرنگاران گفت: «خیلی درگیر این عدد موهوم برای دستیابی به مصونیت جمعی نباشید.» و افزود: «فقط باید دغدغه این را داشته باشیم تا افراد هرچه بیشتری را در زودترین زمان ممکن واکسینه کنیم چون مصونیت جمعی هنوز رقمی موهوم است.»

© The Independent

بیشتر از جهان