در انفجار کابل، عرش سه‌ساله همراه با مادر باردارش جان باخت

تهدیدهای امنیتی در جریان مذاکرات صلح زندگی پایتخت‌نشینان افغان را به شدت مختل کرده است

فرمانده امنیت کابل، وقوع این حادثه را تایید کرد و گفت که در این انفجار سه تن کشته و بیش از پانزده نفر دیگر زخمی شدند-Zakeria HASHIMI / AFP

روز دوشنبه، ۲۵ اسفند، حوالی ساعت ۳:۵۰ دقیقه بعد از ظهر، یک وسیله نقلیه عمومی شهری، که شهروندان کابل را انتقال می‌داد در منطقه دهن باغ زنانه، مربوط به حوزه دوم امنیتی این استان، هدف مین مغناطیسی قرار گرفت که در نتیجه سه تن شامل یک طفل سه‌ساله جان باختند و بیش از پانزده سرنشین دیگر آن زخم برداشتند. 

گفته می‌شود مادر این کودک سه ساله که خاطره مایل نام داشت کارمند وزارت آموزش و پروش افغانستان بود. 

در همین حال، نزدیکان این زن به رسانه‌ها گفته‌اند که خاطره مایل، باردار بوده است و قرار بود که صاحب فرزند دیگر شود اما متاسفانه همه در این حادثه جان باختند. 

فرمانده امنیت کابل، وقوع این حادثه را تایید کرد و گفت که در این انفجار سه تن کشته و بیش از پانزده نفر دیگر زخمی شدند.

هر شب و روزی که می‌گذرد وضعیت امنیتی شهر کابل، نسبت به گذشته ناامن‌تر می‌شود و روزی نیست که در این استان انفجاری صورت نگیرد و مردم قربانی نشوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این وضعیت بد امنیتی در کابل همه شهروندان را نگران کرده است و آن‌ها از مسؤولین حکومتی‌شان می‌خواهند که هرچه زودتر تلاش کنند وضعیت را تحت کنترل بگیرند و اجازه ندهند که مردم بی‌گناه کشته و زخمی شوند. 

نادر غفوری، ساکن کابل گفت: «دشمن ما به حدی ناتوان، ضعیف و پست شده است که هر که را گیر بیندازد می‌کشد. ما از دولتمردان تقاضا داریم که هرچه زودتر دست به کار شوند و اجازه ندهد که بیشتر از این قربانی بدهیم، زیرا این وضعیت برای هیچ کس قابل قبول نیست.»