زنی که در بیست و پنج سالگی پی برد بیناجنسی است

این زن برای معاینه آسیب‌دیدگی مچ پا نزد پزشک رفته بود

اعضا و طرفداران جامعه دگرباشان جنسی در مراسم سالانه ال‌جی‌بی‌تی در بنگلور هندوستان، نوامبر ۲۰۱۹ - Manjunath Kiran / AFP

یک زن متاهل در چین که موفق نمی‌شد بادار شود به خاطر درد مچ پا، به پزشک مراجعه می‌کند و در‌می‌یابد که از لحاظ بیولوژیکی مرد به دنیا آمده است.

این زن ۲۵ ساله تا به حال به عنوان یک زن زندگی کرده است. او هرگز قاعدگی را تجربه نکرده و اندام‌های تناسلی زنانه خارجی دارد.

این زن به خاطر آسیب‌دیدگی مچ پا به پزشک مراجعه می‌کند که با این حقیقت حیرت‌انگیز مواجه می‌شود؛ پزشکان به او می‌گوید که از کروموزوم مردانه ایگرگ (Y) برخوردار است. این بیماری نادر در افراد گاهی با عنوان «بیناجنسی» شناخته شده و به بدن‌هایی اطلاق می‌شود که خارج از رده جنسی مرد یا زن قرار می‌گیرند.

به گزارش روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست، به این زن، که برای پنهان کردن هویتش پینگ‌پینگ نامیده می‌شود، گفته شده که مبتلا به بیماری «۴۶ ایکس ایگرگ اختلال رشد جنسی (دی‌اس‌دی)» بوده که در آن افراد هر دو کروموزوم مردانه و زنانه را دارند و این امر روی رشد اندام‌های تناسلی‌شان تأثیر می‌گذارد.

به گمان پزشکان، وضعیت ژنتیکی نادر او می‌تواند نتیجه نسبت فامیلی نزدیک پدر و مادرش باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عکس‌های رادیولوژی نشان دادند که استخوان‌های او پس از سن بلوغ دیگر رشد نکردند و این یافته پزشکان را بر آن داشت تا دلیل عدم توانایی او در باردار شدن را نیز بیشتر بررسی کنند.

این زن گفت که او در بزرگسالی به دلیل خجالت هرگز در مورد این‌که عادت ماهیانه نمی‌شود صحبتی نکرده است.

او به پزشکان گفت: «مادرم مرا در سن نوجوانی به دکتر برد. دکتر گفت که رشد جنسی من از دیگران کندتر است و امکان دارد قاعدگی‌ام چند سال دیرتر اتفاق بیفتد. بعد که بزرگ‌تر شدم، از فرط خجالت دیگر به آن توجهی نکردم.»

دونگ فنگکین، پزشک متخصص غدد، به او گفت که او نه رحم دارد و نه تخمدان. او ضمنا آلت تناسلی مردانه یا بیضه هم ندارد که به اعتقاد پزشکان احتمالا هنگام تولد داشته اما بعد «تحلیل و از بین رفته است.»

به گفته پزشکان، این یافته جدید باعث شده او هویت جنسیتی خود را زیر سؤال ببرد. پزشک معالج او گفت که خانواده‌اش باید زودتر برای معاینه مراجعه می‌کردند و بابت «دانش جنسی ناچیز» مردم ابراز نگرانی کرد. به گفته هو شاوهوا، روان‌پزشک، مهم‌ترین مسأله‌ی او این است که با هویت جنسیتی خود کنار بیاید.

این پزشک گفت: «بازسازی نقش اجتماعی و خانوادگی زمان زیادی می‌برد و پروسه‌ای بسیار سخت و نیازمند مداخله روان‌شناسی است. اما پینگ‌پینگ هنوز از ما تقاضای کمک نکرده است.»

© The Independent

بیشتر از جهان