تیلور سویفت؛ نخستین هنرمند زن با سه جایزه «گِرَمی» برای آلبوم سال

تیلور سوییفت، بزرگ‌ترین جایزه شب «گرمی» را برای آلبوم «فولکلور» دریافت کرد

تیلور سویفت، با دریافت این جایزه گرمی تاریخ‌ساز شد - KEVIN WINTER / AFP

تیلور سوییفت با دریافت سومین جایزه «گرمی» تاریخ‌ساز شد. او نخستین زن خواننده است که این جایزه را برای بار سوم دریافت می‌کند. 

این خواننده ۳۱ساله بزرگ‌ترین جایزه شب «گرمی» را برای آلبوم غیرمنتظره‌اش «فولکلور» در نوامبر سال ۲۰۲۰ دریافت کرد که با نظر مساعد منتقدان روبه‌رو شده بود. 

سوییفت روی صحنه مرکز «اسپیپلز» لس‌آنجلس از همکارانش از جمله جاستین ورنون از «بُن ایور» و جو الوی، بازیگر بریتانیایی در خلق این آلبوم و دوست پسرش در پنج سال گذشته سپاسگزاری کرد. 

او گفت الوین «نخستین کسی است که آهنگ‌هایم را برایش می‌نوازم و من در دوران قرنطینه بهترین اوقات را در سرودن ترانه‌هایم با تو داشتم».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روی جلد آلبوم «فولکلور» از الوین به عنوان یکی از سراینده‌های ترانه‌های «اِگزایل» (تبعید) و «بِتی» یاد شده است که نام مستعار ویلیام باوری است. 

سوییفت همچنین از «جیمز، اینِس، بتی و والدینشان که دومین و سومین کسانی هستند که تمام ترانه‌های جدیدم را برایشان اجرا می‌کنم» تشکر کرد. 

در این جا سوییفت دوستان، بازیگران سینما رایان رینولدز و بلیک لایولی و سه کودکشان را خطاب قرار داد که نامشان در ترانه «بتی» آورده شده است. 

سوییفت همچنین از هوادارانش سپاسگزاری کرد و گفت: «شماها با ما در این دنیای تجسمی که خلق کرده‌ایم ملاقات کردید و نمی‌توانم بگویم تا چه حد از این بابت مفتخرم.» 

آرون دسنِر که همراه سوییفت این آلبوم را نوشته است، گفت: «مشکل می‌توانم باور کنم این جا در کنار یکی از بزرگ‌ترین ترانه‌سرایان معاصر ایستاده‌ام؛ کسی که در این اوقات دیوانه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، برای همکاری به من اعتماد کرد.» 

مراسم اعطای جوایز سال ۲۰۲۱ «گرمی» شامل لحظاتی تاریخی از جمله آن بود که بیانسه با ۲۸ جایزه، به عنوان هنرمند زن بیشترین جوایز را در تاریخ «گرمی» دریافت کرد و هری استایلز نخسیتن جایزه گرمی خود را ربود.   

دختر بیانسه، بلو آیوی کارتر، نیز در ۹ سالگی دومین نخستین خردسال دریافت‌کننده جایزه «گرمی» بود. 

فهرست کامل برندگان «گرمی» سال ۲۰۲۱ را در اینجا ببینید. 

© The Independent

بیشتر از موسیقی