کشف زیردریایی دست‌ساز «مخصوص قاچاق مواد مخدر» در اسپانیا

پلیس در چارچوب همین عملیات صدها کیلو کوکایین و حشیش را نیز در اسپانیا توقیف و ۵۲ نفر را دستگیر کرد

نخستین زیردریایی مخصوص قاچاق مواد مخدر در سال ۲۰۱۹ در آب‌های اروپا کشف شد - Lalo R. Villar / AFP

پلیس اسپانیا «زیردریایی» دست‌سازی را که «مخصوص قاچاق مواد مخدر» است و گنجایش دو تن مواد مخدر دارد توقیف کرد. این شناور را ماه پیش هنگام ساخت در انباری در مالاگا کشف کردند و به گفته پلیس هنوز آن را به آب نینداخته بودند.

رافائل پرز رئیس نیروهای پلیس اسپانیا در مصاحبه با خبرنگاران گفت احتمالاً قرار بود این شناور را «به دریا بیندازند و با آن مواد مخدر را پس از تحویل گرفتن از کشتی مادر» به اسپانیا حمل کنند.

او گفت: «این زیردریایی شبیه کوه یخ است. یعنی تقریباً تمام آن، جز قسمت بالایی – که تنها از یک کشتی دیگر یا بالگرد قابل رویت است – زیر آب می‌رود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این شناور ۹متری از جنس پشم شیشه و چوب چندلایه و به رنگ آبی روشن است و پلیس آن را در عملیات وسیعی با شرکت کلمبیا، ایالات متحده، بریتانیا، هلند، پرتغال و نهاد مبارزه با جرائم اتحادیه اروپا (یوروپل) توقیف کرد.

پلیس این هفته در این عملیات و در چارچوب همین عملیات صدها کیلو کوکایین و حشیش را نیز در اسپانیا توقیف و ۵۲ نفر را دستگیر کرد. یک آزمایشگاه تولید مواد مخدر را نیز ازمتلاشی کرد.

در گذشته در اقیانوس آرام و اطلس و به ویژه در آب‌های ساحلی آمریکای جنوبی و مرکزی نیز شناورهایی مشابه این شناور کشف کرده بودند که به ندرت به تمامی زیر آب قرار می‌گرفتند.

نخستین زیردریایی مخصوص قاچاق مواد مخدر را در سال ۲۰۱۹ در آب‌های اروپا کشف کردند. سازمان ملی مقابله با جرائم بریتانیا (ان‌سی‌ای) با همکاری پلیس و گمرک اسپانیا توانست یک زیر دریایی نیمه‌غوطه‌ور به طول ۲۰ متر را توقیف کند که ارزش محموله کوکایین آن در بازار بریتانیا صدها میلیون پوند بود.

© The Independent

بیشتر از جهان