پیروزی رئال با گل شاهکار بنزما در دقایق پایانی

با این پیروزی، رئال در کورس قهرمانی با اتلتیکو باقی ماند

کریم بنزما مهاجم تیم فوتبال رئال مادرید - GABRIEL BOUYS / AFP

تیم فوتبال رئال مادرید در بازی دشوار در آغاز هفته بیست وهفتم لالیگای اسپانیا در مادرید، رو در روی تیم الچه قرار گرفت و به سختی و با درخشش بنزما، در دقایق پایانی موفق شد ۲ بر ۱ از سد این تیم عبور کند. 

تیم فوتبال مادرید در این هفته‌ها مصدومان زیادی داشته است و به دلیل غیبت بازیکنان کلیدی تیم، متزلزل عمل کرده و نتوانسته نتایج خوبی کسب کند. اما خبر خوشحال کننده در این دیدار برای آنان، بازگشت کاپیتان راموس به ترکیب اصلی تیم بود که خیال زیدان را از بابت خط دفاعی راحت کرده بود. حضور ادن ازار روی نیمکت ذخیره‌ها نیز نوید می‌داد که روزهای سخت رئال به پایان رسیده است و می‌تواند با قدرت، خود را به صدر جدول نزدیک کند و برای بازی برگشت در مقابل آتالانتا در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا، ابزار کافی را برای برد داشته باشد.

در نیمه نخست، دو تیم بازی زیبایی را به نمایش نگذاشتند و موقعیت‌های کمی روی دروازه‌ها برای زدن گل به وجود آمد، و بازی بدون هیجان و تساوی به پایان رسید. در نیمه دوم، الچه بازی بهتری به نمایش گذاشت و در همان ابتدا فرصت باز کردن دروازه رئال را داشت که موفق به انجام آن نشد. اما تلاش‌های آنان در دقیقه ۶۰ جواب داد و توانستند در خانه رئال به گل برسند و یک بر صفر پیش افتادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم الچه بعد از زدن گل با توجه به تغییر آهنگ بازی و تاکتیک رئال توسط زیدان، در لاک دفاعی فرو رفت و بنزما توانست در دقیقه ۷۳، گل تساوی را به ثمر برساند. به زمین آمدن ادن هازارد و دیگر بازیکنان هجومی مانند رودریگو، مودریچ و تونی کروس، قدرت تهاجمی تیم رئال را تقویت کرد و بالاخره موفق شدند در دقیقه ۹۲ و وقت‌های اضافه بازی، گل پیروزی‌بخش را که به زیبایی توسط بنزما به ثمر رسید، به الچه بزنند و مسابقه را پیروز شوند، و در کورس قهرمانی با اتلتیکو، کماکان صدر‌نشین باقی بمانند. این سه امتیاز برای رئال و زیدان بسیار حائز اهمیت بود و توانست پیش از بازی برگشت مقابل آتالانتا، آنان را از لحاظ روحی در شرایط خوبی قرار دهد. 

بنزما پس از پایان بازی، از دو گلی که به ثمر رساند و باعث پیروزی تیمش شد ابراز خوشحالی کرد و اظهار داشت که هنگام بازی درخانه مقابل این گونه تیم‌ها  مانند الچه، کار بسیار سخت می‌شود، چون گرفتن حداقل امتیاز برای آنها بسیار مهم است و از ابتدا می‌کوشند با دفاع چندلایه دروازه خود را بسته نگاه دارند. او افزود: «وقتی گل اول را دریافت می‌کنید، کار به مراتب سخت‌تر می‌شود، اما خوشحالم که در انتها پیروز از زمین خارج شدیم.» 

تیم اتلتیکومادرید که در صدر جدول مسابقات قرار دارد، با تساوی مقابل ختافه حالا این شانس را برای بارسا و رئال پدید آورده است تا در آینده نزدیک بتوانند به صدر جدول نزدیکتر شوند. تیم رئال با این برد ۵۷ امتیازی شد و در جایگاه دوم جدول قرار گرفت و اکنون تنها شش امتیاز با صدر جدول فاصله دارد. 

تیم فوتبال بارسلونا در صورت پیروزی در مسابقه روز دوشنبه، می‌تواند جای مادرید را در رده دوم جدول تصاحب کند و به فاصله چهار امتیازی اتلتیکومادرید برسد.

بیشتر از ورزش