بنیانگذار زوم شش میلیارد دلار سهام شرکت را جابه‌جا کرده است

ارزش سهام شرکت زوم در بازار معاملات حدود ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد شده است

اریک یوان، بنیانگذار برنامه تصویری «زوم» - Kena Betancur/Getty Images/AFP

اریک اس یوان، بنیانگذار برنامه تصویری «زوم» که مختصوص برگزاری کنفرانس در فضای مجازی است، حدود چهل درصد سهام شرکتش به مبلغ شش میلیارد دلار را جابه‌جا کرده است.

بنا به اسنادی که شرکت زوم در اختیار نهادهای ناظر در آمریکا - محل ثبت شرکت - گذاشته است، هفته گذشته حدود ۱۸ میلیون سهام این موسسه به فرد یا نهاد نامشخصی منتقل شده است. 

یک سخنگوی موسسه «زوم» گفت:« انتقال سهام به طرح‌های مرتبط با دارایی‌های آقای یوان بستگی داشته و توزیع سهام با منشور بنیادهای اریک یوان و همسرش مطابقت داشته است.»

اسناد تسلیم شده به نهادهای نظارتی نشان می‌دهد نقل و انتقال سهام توسط آقای یوان، بنیانگذار و رئیس شرکت زوم، در دو بخش مشتمل بر هر یک ۹ میلیون سهم و به‌صورت هدیه انجام گرفته است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هرچند آقای یوان زاده چین است اما درسال ۱۹۹۷ پس از چند بار شکست در اخذ ویزا، سرانجام به «سیلیکون وَلی» در کالیفرنیا نقل مکان کرد.

«زوم» در جریان همه‌گیری کرونا محبوبیت یافت. نگرانی‌هایی در مورد ایمنی این پلتفرم ابراز شده، اما زوم بارها وعده داده به این مسئله رسیدگی خواهد کرد.

ارزش سهام شرکت زوم در بازار معاملات حدود ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد شده است. به گفته نشریه «فوربز» در سال ۲۰۲۰، دارایی شخصی آقای یوان حدود ۱۳ میلیارد دلار است که او را در فهرست ثروتمندترین افراد کره زمین قرار داده است. 

آقای یوان اخیرا گفت که ۱۲ ماه گذشته، «اوقاتی بی‌سابقه برای شرکت زوم بوده است.» سهام زوم درسال ۲۰۱۹ هشت سال پس از تاسیس وارد بازار معاملات شد. در واقع، در سال ۲۰۲۰، بنیانگذار زوم در فهرست یکصد نفری مجله تایم برای افراد پرنفوذ جهان قرار گرفت.

بنا به گزارش‌های اخیر، عایدات شرکت زوم در کالیفرنیا ظرف یک سال ۳۲۶ برابر شده و به مرز ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار رسیده است.

انتظار می رود در سال ۲۰۲۱ هم عایدات زوم همچنان رشدی سالم – حدود ۴۲ درصد – داشته باشد اما احتمالا با کاهش محدودیت های سفر و رفت و آمد در سراسر جهان، درآمد این شرکت به اندازه قبل نخواهد بود.

زوم می‌گوید در پایان ماه ژانویه ۲۰۲۱، تعداد ۴۶۷ هزار و ۱۰۰ مشتری با هریک بیش از ده کارمند داشته است.

گزارش‌های تکمیلی از خبرگزاری‌ها 

© The Independent

بیشتر از اقتصاد