افزایش ۳۲۶ درصدی درآمد زوم در سال قرنطینه سراسری

درآمد این شرکت مستقر در کالیفرنیا به دو میلیارد و ۶۵ میلیون دلار رسید

اریک یوان، پایه‌گذار و مدیرعامل شرکت زوم - Kena Betancur/Getty Images/AFP

شرکت برنامه جلسه ویدیویی «زوم» اعلام کرد در سال گذشته که همه‌گیری کرونا خانواده‌ها، دوستان و اهالی کسب‌وکار را وادار کرد به جای دیدارهای حضوری به سراغ دورهمی‌های مجازی بروند، درآمدش بیش از چهار برابر شده است.

درآمد این شرکت مستقر در کالیفرنیا با افزایش سالانه ۳۲۶ درصدی به دو میلیارد و ۶۵ میلیون دلار رسید و در سه ماهه چهارم با افزایش خیره‌کننده‌تر ۳۶۹ درصدی نسبت به سال قبل، به ۸۸۳ میلیون دلار رسید.

اریک یوان، پایه‌گذار و مدیرعامل این شرکت می‌گوید که ۱۲ ماه گذشته «در تاریخ زوم، سال بی‌سابقه‌ای بوده است.»

او گفت: «کسب‌وکارمان را به‌طور چشمگیری گسترش دادیم تا بتوانیم در دوران همه‌گیری خدمات خطیر ارتباطی در اختیار مشتریانمان بگذاریم که بتوانند همکاری کنند. بر این باوریم که وقتی سال ۲۰۲۲ از راه برسد، با توجه به بستری که برای ارتباطات تصویری پیشرفته فراهم کرده‌ایم، مشتریان ما می‌توانند در آن کسب‌وکار راه بیندازند، تجارت کنند و آن را گسترش دهند و با توجه به اینکه نام تجاری شناخته شده‌ای در جهان هستیم و گروهی داریم که بیش از همیشه در پی به دست آوردن رضایت مشتری است، از موقعیت خوبی برای دستیابی به رشدی قوی برخوردار هستیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با آن‌که پیش‌بینی‌ها حاکی از بازگشت معاشرت‌های اجتماعی و کسب‌وکار به حالت عادی در ماه‌های آینده است، پیش‌بینی شرکت زوم همچنان این است که درآمدش در سال مالی آینده با رشد ۴۲ درصدی به سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برسد. این شرکت اعلام کرده است که تا پایان ژانویه، ۴۶۷ هزار و ۱۰۰ مشتری شرکتی هر کدام با بیش از ۱۰ کارمند داشته است که نسبت به زمان مشابه در سال قبل، حدود ۴۷۰ درصد بیشتر است.

رایان کونتز، تحلیلگر گروه بیمه روزنبالت، در یادداشتی خطاب به سرمایه‌گذاران نوشته است:«عملکرد زوم در کل تاکنون خیره‌کننده بود و می‌دانیم که دورکاری و الگوهای کار ترکیبی احتمالا بعد از همه‌گیری هم پابرجا خواهد ماند اما بر این باوریم رصد کردن پیشرفت شرکت در فروش مستقیم و شبکه‌ای به بنگاه‌های ساختمانی اهمیت زیادی دارد. نام‌ تجاری و داشتن موقعیت پیشتاز در بازار، با ارزش‌ترین دارایی این شرکت است.»

بعد از آنکه زوم گزارش مالی خود را اعلام کرد، ارزش سهام آن در معاملات روز دوشنبه ۱۱ درصد افزایش یافت.

© The Independent

بیشتر از اقتصاد