روایت تکان‌دهنده از «قتل» دختر ۵ ساله هنگ‌کنگی به دست والدینش

برادر این کودک گفته پدرشان خواهر پنج ساله‌‌اش را یک شب قبل از مرگش، بابت «راه رفتن آهسته» تنبیه کرد و او را ۱۸ بار به سقف کوبید

تصویری از یک کودک در حال اسکوترسواری در هنگ‌کنگ- ISAAC LAWRENCE / AFP

بر اساس اظهارات یکی از کارشناسان پزشکی قانونی هنگ‌کنگ در دادگاه، بر روی پیکر یک دختر پنج ساله که احتمالا به دست والدینش به قتل رسیده، ۱۳۳ جراحت مختلف شناسایی شده است.

پرونده به ۶ ژانویه ۲۰۱۸ بازمی‌گردد، وقتی که دختربچه در حالی که از هوشیاری کامل برخوردار نبود، سراسیمه به بیمارستان مراجعه کرد و اندکی بعد در بیمارستان جان خود را از دست داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هرچند دلیل مرگ او عفونت خونی اعلام شده، اما دادستان‌های هنگ‌کنگ چنین استدلال کرده‌اند مرگ او به طور غیرمستقیم با تعرض و سهل‌انگاری که از سوی پدر و نامادری‌اش دیده ارتباط دارد.

به گزارش روزنامه چاینا مورنینگ پست به نقل از کارشناسان، جزئیات جراحات روی بدن دختر خردسال که پزشکی قانونی ارائه داده، شامل آثار کبودی‌ شدید بر روی جمجمه است که احتمالا به دلیل اصابت با یک سطح سفت به وجود آمده‌اند.

در مصاحبه‌ای که در دادگاه پخش شد، برادر متوفی به آزارهای پدر در شب پنجم ژانویه ۲۰۱۸ اشاره کرده و گفته پدرشان خواهر پنج ساله‌‌اش را یک شب قبل از مرگش، بابت «راه رفتن آهسته» تنبیه کرد و او را دست‌کم ۱۸ بار به سقف کوبید.

دکتر کیوک کاکی که جسد را کالبدشکافی کرده با این فرضیه دادستان‌ها که جراحات روی بدن دختربچه می‌توانند ناشی از پرتاب او به سمت سقف باشد موافق است. آثار کبودی و زخم بر روی بدن برادرهشت ساله او هم مشاهده شده است.

در حالی که پدر و نامادری قربانی به اذیت و آزار بچه به مدت ۱۵۰ روز از دهم اوت ۲۰۱۷ اذعان کرده‌اند، اما اتهام قتل را رد می‌کنند. این دو نوامبر ۲۰۱۶ و حدود سه سال پس از جدایی پدر از مادر بیولوژیکی قربانی، با هم ازدواج کردند.

خواهر ناتنی هفت ساله این دختر از ازدواج اول مادرش به دادگاه گفت که پدر را دید که بچه را بالا می‌اندازد و سقف بچه به سقف می‌خورد. او گفت: «[آنها] می‌خواستند بترسانندش، چون کتک زدنش را ترکه نخل بی‌فایده بود.»

پرونده در حال حاضر در دست دادرسی است، و دادگاه دستور داده است که برای محافظت از هویت .کودکان، نام هیچ‌یک از متهمان یا خویشاوندانشان برده نشود.

بر اساس آمار اداره محافظت از کودکان، در سال ۲۰۱۹ جمعا ۱۰۰۶ مورد در هنگ‌کنگ ثبت شد، در مقایسه با ۱۰۶۴ مورد در سال ۲۰۱۸. اما پیش از آن، شمار موارد کودک‌آزاری آخرین بار در سال ۲۰۱۰ بود که از ۱۰۰۰ مورد فراتر رفت.

© The Independent

بیشتر از جهان