سپیده قلیان از اوین به زندان بوشهر منتقل شد

انتقال خانم قلیان از بند زنان زندان اوین ساعت ۱۱ شب گذشته با دستبند و پابند صورت گرفته است

سپیده قلیان، فعال مدنی و از محکومان و بازداشت‌شدگان حامی کارگران معترض در پرونده اعتراضات نیشکر هفت تپه خوزستان است- عکس از کمپین حقوق بشر ایران

سپیده قُلیان، فعال مدنی، که از تیرماه امسال برای گذراندن پنج سال حبسش، خود را به زندان اوین معرفی کرده بود، شب چهارشنبه برای گذراندن باقی دوران حبس خود به زندان بوشهر منتقل شد.

پایگاه خبری حقوق‌بشری هرانا با اعلام این خبر، افزود: سپیده قلیان، فعال مدنی زندانی ساعات پایانی شب چهارشنبه ۲۰ اسفندماه از بند زنان زندان اوین به زندان بوشهر تبعید شده است. بر اساس این گزارش، انتقال خانم قلیان از بند زنان زندان اوین ساعت ۱۱ شب گذشته با دستبند و پابند صورت گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بین زندان بوشهر تا شهر دزفول، که محل اقامت پدر و مادر سپیده قلیان است، بیش از ۶۰۰ کیلومتر فاصله است. خانم قلیان پیش‌تر برای نزدیکی بیشتر زندان به محل زندگی پدر و مادرش درخواست کرده بود که به زندان سپیدار اهواز منتقل شود.

سپیده قلیان، فعال مدنی و از محکومان و بازداشت‌شدگان حامی کارگران معترض در پرونده اعتراضات نیشکر هفت تپه خوزستان است. خانم قلیان در جریان برخورد با کارگران معترض نیشکر هفت‌تپه در۲۷ آبان ‌ماه ۹۷ بازداشت شد و در زندان قرچک ورامین زندانی بود.

همراه با خانم قلیان، دست‌کم ۱۹ تن، از جمله تمامی اعضای مجمع نمایندگان کارگری نیشکر هفت‌تپه، چند فعال کارگری و تعدادی از شاغلان و مدیران شرکت هم که برای پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان در پلیس امنیت حاضر شده بودند، در محل پلیس امنیت شوش بازداشت شدند.

خانم قلیان در تاریخ ۲۷ آذرماه همان سال با قرار وثیقه آزاد شد. مدتی بعد، صداوسیما، اعترافات اجباری سپیده قلیان، اسماعیل بخشی و چند تن دیگر را پخش کرد. خانم قلیان و آقای بخشی قبل از پخش این اعترافات اعلام کردند که نیروهای وزارت اطلاعات و دیگر نیروهای امنیتی آن‌ها را شکنجه کرده‌اند. بعد از این اظهارات، نیروهای امنیتی دوباره این دو فعال حقوق کارگری را بازداشت کردند.

قوه قضائیه حکومت ایران، خانم قلیان را به ۱۸ سال زندان محکوم کرد. بنا بر گزارش‌های رسمی، سپیده قلیان در تاریخ چهارم آبان‌ماه با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد. خانم قلیان در تاریخ ۲۳ آذر ۹۸ در دادگاه تجدیدنظر استان تهران به پنج سال حبس قطعی محکوم شد.