داروی جدیدی که مرگ ناشی از کرونا را ۸۵ درصد کاهش می‌دهد

این یک روش درمانی برای کسانی است که علائم خفیف تا متوسط کرونا دارند

۲۲ میلیون نفر در بریتانیا اکنون حداقل اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند-KENZO TRIBOUILLARD / AFP

شرکت داروسازی گلاکسواسمیت‌کلاین از تولید دارویی حاوی یک پادتن خبر داده است که میزان بستری یا مرگ ناشی از کرونا را تا ۸۵ درصد کاهش می‌دهد.

این دارو با نام علمی VIR-7813 که شرکت داروسازی یاد شده با همکاری پژوهشگاه ویربیوتکنولوژی تولید کرده است، یک روش درمانی جدید برای کسانی است که علائم خفیف تا متوسط کرونا دارند. با این حال در هفته گذشته، یک آزمایش با استفاده از این دارو بر روی بیماران مبتلا به کرونا با علائم شدید، به دلیل دست نیافتن به نتایج قانع‌کننده متوقف شد.

این دارو حاوی پادتن‌های مونوکلونال است. مونوکلونال، مولکول تولید شده در آزمایشگاه است که ازپادتن‌های تولید شده در بدن انسان، تقلید می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با توجه به موفقیت این دارو، آزمایش بالینی فاز سه جهانی آن متوقف شد تا به جای آن، برای دریافت فوری مجوز استفاده اضطراری در ایالات متحده و تایید در سایر کشورها، از جمله به طور بالقوه در بریتانیا، اقدام شود.

تجزیه و تحلیل اولیه آزمایش‌ها، بر اساس داده‌های ۵۸۳ بیمار با وضعیت «در آستانه پذیرش در بیمارستان» بود. این تحقیق نشان داد که پذیرش یا فوت در بیمارستان، ۸۵ درصد کاهش یافته است.

این دارو از طریق جداسازی ویروس از سلول‌های سالم و پاکسازی سلول‌های آلوده عمل می‌کند و به گونه‌ای طراحی شده است که با تزریق داخل وریدی به بدن وارد می‌شود.

همچنین در یک مطالعه جداگانه مشخص شده است که این دارو در برابر رایج‌ترین نسخه‌های ویروس کرونا، از جمله نسخه‌  کنت (انگلیسی)، آفریقای جنوبی و برزیلی موثر است.

دکتر هال بارون ، مدیر ارشد علمی این شرکت داروسازی، گفت: «ما خوشحالیم که این پادتن مونوکلونال منحصر به فرد چنین درمان چشمگیری برای بیماران به ارمغان آورده است. مشتاقانه در تلاشیم تا در اسرع وقت آن را در دسترس بیماران قرار دهیم و پتانسیل‌های بیشتر آن را بررسی کنیم.»

اداره آمار ملی بریتانیا، ماه گذشته دریافت که تعداد افراد دارای پادتن کرونا در بریتانیا افزایش یافته است.

استر ساترلند، متخصص اصلی آمارگیری شیوع کرونا در بریتانیا، گفت: «در انگلیس، افراد ۸۰ سال به بالا در حال حاضر بالاترین درصد مثبت پادتن کرونا را دارند و این به احتمال زیاد، به دلیل بالا بودن میزان واکسیناسیون در این گروه است.»

۲۲ میلیون نفر در بریتانیا اکنون حداقل اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

گزارش تکمیلی از پرس اسوسیشن

© The Independent

بیشتر از جهان