داروی کرونا در بیمارستان‌های «روسیه»

گفته می‌شود ویژگی داروی روسی کرونا کاهش طول درمان از ۹ به ۴ روز است

کارکنان بخش خدمات درمانی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در مسکو، ۲۰ آوریل- Dimitar DILKOFF / AFP

کارل دیمیتریف، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری روسیه به خبرگزاری به رویترز گفته است که «بیمارستان‌های روسیه می‌توانند از داروی ضد ویروس کرونا ( آویفاویر) برای درمان بیماران مبتلا به کووید۱۹ استفاده کنند».

به گفته این مقام مسئول در حمایت مالی از تولید دارو در روسیه «مهمترین ویژگی این دارو این است که درمان بیماران کرونایی را از ۹ به چهار روز کاهش می‌دهد».

به گفته کارل دیمیتریف «تاکنون ۱۸ هزار بسته داروی «آویفاویر» تولید شده است و مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا ۶۰ هزار بسته از این دارو به بیمارستان‌های روسیه تحویل داده خواهد شد». این مقام مسئول گفته است که ظرفیت تولید این دارو در روسیه ۷۲۰ هزار بسته در سال است.

«آویفاویر» با مشارکت صندوق سرمایه‌گذاری روسیه و چند شرکت دیگر تولید می‌شود. وزارت بهداشت روسیه به تازگی این دارو را تایید کرده و در فهرست داروهای قابل مصرف قرار داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت بهداشت روسیه از موفقیت اولین داروی ساخت این کشور برای مقابله با کرونا و معالجه‌ی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ خبر داد.

دو روز پیش بود که خبرگزاری «اسپوتنیک»، به نقل از وزارت بهداشت روسیه نوشت که «اولین داروی مقابله با کرونا موسوم به «آویفاویر» نتایج مثبتی در معالجه بیماران مبتلا به ویروس کرونا داشته است. بنا به اعلام وزارت بهداشت روسیه، اویفویر، اولین داروی ضد ویروسی ساخت روسیه است که در آزمایشات بالینی معالجه‌ی مبتلایان به کرونا موثر واقع شده است. این دارو پیش‌تر به عنوان درمان انواع شدید آنفولانزا استفاده می‌شده است.

وزارت بهداشت روسیه اعلام کرده بود که آخرین مراحل آزمایشات بالینی این دارو روی ۳۳۰ بیمار کرونایی از ابتدای ماه می آغاز شده است.

به گفته مقامات بهداشتی روسیه این دارو دست کم حال « ۷۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا» را بهتر کرده است. 

با این حال مقامات بهداشتی روسیه می‌گویند که این دارو در ۲۶ درصد بیماران عوارض جانبی داشته است. عوارض عوارضی مثل «اخلال در کار قلب و به هم خوردن ساعات خواب».

پیش‌تر رئیس پژوهشگاه فیزیولوژی و ایمونولوژی آکادمی علوم روسیه از آغاز بکارگیری شیوه‌ای جدید برای درمان بیماران کرونایی خبر داده است.

روزنامه روسی ایزوستیا به نقل از والری چرنیشف عضو آکادمی علوم روسیه و رئیس پژوهشگاه فیزیولوژی و ایمنی‌شناسی آکادمی علوم روسیه نوشته بود که این شیوه جدید شامل «تنفس ترکیبی از هلیم و اکسیژن داغ » است.

به گفته این دانشمند روس، در زمان حاضر از این شیوه به همراه شیوه تهویه شش‌ها در بیمارستان‌های «سن‌پترزبورگ» و «کومی» برای درمان بیماران کرونایی استفاده می‌شود.

پس از بالا رفتن تعداد مبتلایان به کرونا در روسیه و هم‌چنین افزایش تعداد مرگ‌ومیرها بر اثر این بیماری، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرده بود که واکسن کرونا در آغاز ماه سپتامبر میلادی برای واکسیناسیون مردم آماده شود.

شمار مبتلایان به کرونا در روسیه با افزایش ۹ هزار و ۳۵ مورد دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، اکنون به ۴۱۴ هزار و ۸۷۸ نفر رسیده است و تاکنون چهار هزار و ۸۵۵ نفر نیز در این کشور جان باخته و ۱۷۵ هزار و ۸۷۷ نفر بهبود یافته‌اند.