هکرها به تصاویر زنده ۱۵۰ هزار دوربین امنیتی دسترسی پیدا کردند

این گروه از هکر‌ها با رخنه در سیستم شرکت امنیتی ورکادا به منابع آن دست یافتند

به گفته این گروه هک‌کننده، پس از تماس خبرگزاری بلومبرگ با شرکت ورکادا، دسترسی آن‌ها به منابع قطع شده است-PIXABAY

گزارش‌ها حاکی از آن است که هکرها با نفوذ در سیستم اطلاعات یک شرکت تازه‌ تاسیس در «سیلیکون‌ولی»، به اطلاعات زنده ۱۵۰ هزار دوربین امنیتی در شرکت تسلا، مدارس، بیمارستان‌ها و زندان‌ها دسترسی پیدا کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، این گروه از هکر‌ها با رخنه در سیستم شرکت امنیتی ورکادا، به منابع آن که شامل ایستگاه‌های پلیس، کلینیک‌های بهداشت زنان، بیمارستان‌های روانی، باشگاه‌های ورزشی و خود این شرکت استارت‌آپ می‌شود، دسترسی پیدا کرده‌اند.

هکرها همچنین اظهار کرده‌اند که به کل آرشیو ویدیویی مشتریان شرکت ورکادا دسترسی یافته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیلی کوتمن، یکی از اعضای این گروه بین‌المللی، درباره هکرهایی که در سیستم این شرکت رخنه کردند، گفت که قصد آنان از هک کردن این بوده که نشان دهند دوربین‌های امنیتی شرکت ورکادا در چه سطح گسترده‌ای پخش هستند و هک کردن آن‌ها چقدر راحت است.

تیلی کوتمن گفت: «سرانجام موفق شدیم چیز‌هایی را که همیشه می‌دانستیم دارند اتفاق می‌افتند اما به چشم نمی‌دیدیم، ببینیم.»

این گروه، از طریق رمز عبور مدیر شرکت، که به گفته خودشان در اینترنت یافتند، سیستم را هک کردند. آن‌ها با این اقدام، به اطلاعات ۲۲۲ دوربین در کارخانه‌ها و انبارهای شرکت خودروهای الکتریکی تسلای ایلان ماسک دسترسی پیدا کردند.

اطلاعات به دست آمده تصاویر ویدیویی کارگران یک خط تولید در شعبه شانگهای، چین شرکت تسلا را نیز شامل می‌شد.  

در قسمتی دیگر، تصاویر پلیس در حال بازجویی از مردی دستبند ‌زده در استاوتون ماساچوست، دیده می‌شود.

آن‌ها به ۳۳۳ دوربین مستقر در زندان مدیسون کانتی در هانتسویل و آلاباما و ۱۷ دوربین نصب شده در بازداشتگاه گراهام کانتی در آریزونا نفوذ کردند و به اطلاعات ویدیویی امنیتی مدرسه ابتدایی بازسازی شده سندی هوک در کانتیکت، نیز دسترسی یافتند.

سخنگوی شرکت ورکادا در بیانیه‌ای به روزنامه ایندیپندنت گفت: «ما برای جلوگیری از هرگونه دسترسی غیرمجاز، کلیه حساب‌های مدیر داخلی را مسدود کردیم. تیم امنیت داخلی ما و شرکت امنیتی خارجی در حال بررسی مقیاس و دامنه این مسئله هستند و ما این موضوع را به مجریان قانون نیز اطلاع داده‌ایم.»

به گفته این گروه هک‌کننده، پس از تماس خبرگزاری بلومبرگ با شرکت ورکادا، دسترسی آن‌ها به منابع قطع شده است.

شرکت ورکادا در وب‌سایت خود، خدماتش را چنین معرفی کرده است: «ما اقدامات امنیتی را به اندازه سازمان‌هایی كه از آن‌ها محافظت کردیم، بی‌نقص و امروزی می‌کنیم.»

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی