نامه خامنه‌ای برای پاپ، توسط قالیباف!

دیدار تاریخی دو چوپان در نجف

محور اصلی گفتگو راجع به جلوگیری از سقط جنین بود!

فرود پاپ و فراز نگرانی من

از لحظه‌ای که هواپیمای آقای پاپ در فرودگاه بغداد نشست که در نجف به دیدار آیت‌الله سیستانی برود، من دل توی دلم نبود که حالا می‌خواهند کَت‌بسته بدهندش تحویل جمهوری اسلامی. گفتم باز این‌ها آیت‌الله سیستانی را گذاشته‌اند وسط. پای تلویزیون گوش‌هایم را تیز کردم ببینم اسمی از شیرین نجفی می‌آورند یا نه؟ البته غافل نبودم که نجف پر از انواع و اقسام شیرین نجفی است.

مراسم استقبال را که می‌دیدم، کمی دلم آرام می‌شد ولی باز نخست‌وزیر عراق می‌ریختش به هم. مثل این پاپ ندیده‌ها، راه و نیمه‌راه، قدم‌به‌قدم نیش ترمز می‌زد و یک‌چیزی به پاپ می‌گفت. من نگران می‌شدم که قرار است در همین لحظه بریزند پاپ را بگیرند ببرند پیش بازجو خبرنگار.

کسی به آقای الکاظمی یاد نداده بود که پدرجان، وقتی قرار است کلمه به کلمه‌ات برای پاپ ترجمه شود و بالعکس، باید درست یک‌جایی نشسته باشید. چند بار در این نیش ترمزها، نزدیک بود دماغ مترجمی که در نیم‌قدمی پشت سرشان بود، فرو برود به پشت گردن رهبر کاتولیک‌های جهان!

شنیدم وقتی نوشتند قرار است نجف جای قم را بگیرد، صاحابش گفته بود: «زکی! شتر در خواب بیند پنبه‌دانه. جواب حضرت معصومه را چی می‌دهید؟ سوهان چطوری درست می‌کنید؟»

پاسخ خامنه‌ای به پاپ

در پاسخ اینکه پاپ گفته بود «باید صدای سلاح‌ها خاموش شود»، رهبر خامنه‌ای جواب داد «شما غافلی ما سالی چقدر پول صدا خفه کن برای اسلحه‌مان می‌دهیم». وی افزود «همان ۱۵۰۰ نوجوانی که در آبان کشتیم، همه‌اش با سلاح بی‌صدا بود، اونم در تاریکی.»

 در جواب پاپ که گفت «باید صدای فقیران را بشنویم» رهبر عظما دست پشت لاله گوش گذاشت و گفت «بلندتر حرف بزن، نمی‌شنوم چه می‌گویی!»

آنجا که پاپ گفت «باید خشونت را کنار بگذاریم و انسانی رفتار کنیم»، آیت‌الله خامنه‌ای با اعتمادبه‌نفس فوق‌العاده فریاد زد «مجتبا بیا این تلویزیون صابمرده را خاموش کن!»

شایعاتی هم راجع به عود کردن پروستات رهبری شنیده شد که گویا پرزیدنت عبا شکلاتی یک متن تازه‌ای برایش نوشته بود، اما خبر تأیید نشد و متن را گذاشتند انشالله برای کیسه صفرا.

توئیت کنید در برزخ نمانید!

اطرافیان پاپ به او سفارش کرده‌اند مبادا در دیدار با آیت‌الله سیستانی پای او را ماچ کند. پاپ فرانسیس از این اداها دارد، اما آقای سیستانی معمولاً پا نمی‌دهد. احتمال هم دارد که پاپ از سیستانی گلایه کند که چرا را او را در توییتر تعقیب نکرده. لابد آقای سیستانی هم جواب خواهد داد «برو بابا، من تا بیایم با دو جمله عربی شروع کنم ۲۸۰ حرفم تمام است، الیه‌راجعونم هم جا نمی‌گیرد.»

پاپ فرانسیس هشت سال پیش اعلام کرده بود کسانی که او را در توییتر دنبال کنند زمان کمتری را در برزخ خواهند گذراند. نامبرده نگفت چقدر کمتر ولی کلاً این کاتولیک‌ها می‌گویند روح آدم بعد از مرگ می‌رود توی اتاق انتظار برزخ تا به حسابش رسیدگی کنند.

این اول بار است که یک مقام مذهبی از ابزار آن جهانی برای افزایش فالوور احمق استفاده می‌کند.

مذاکراتی بدون بوی پشکل!

از متن مذاکرات پاپ سیستانی خبر ندارم ولی کلاً فضا مثل فضای گپ زدن دو چوپان بوده بدون اینکه بوی پشکل بیاید. اگر بین خودمان بماند مترجم آن‌ها لطف کرد نکته مهم این دیدار را برای من بازگو کرد:

پاپ- خدمت رسیدم که بگویم ما نباید بگذاریم زن‌ها سقط‌جنین کنند.
سیستانی – تمام دل و روده و امعا و احشا آن‌ها در اختیار ماست. آپاندیسشان را هم حق ندارند دربیارند.
پاپ – پس بزن قدّش.
(در اینجا به خاطر احتیاطات کرونائی، هردوشان با مترجم «بزن قدّش» کرده‌اند!)

در بیت رهبری چه خبر

خبر رسید که برای آرامش خاطر رهبری، کارکنان بیت به‌سرعت یک مجلس شعرخوانی ترتیب داده‌اند تا شاعران رهبری‌ستا، به تقویت روحیه عظما بپردازند.

شاعر:
این پاپ که همجنسگرا دارد دوست - همجنسگرا نیز اواخواهر اوست
رهبری – آورین، آورین.
شاعر:
خامنه‌ای می‌رزمد – سیستانی می‌لرزد
رهبری – آورین.
شاعر:
بوی جوی مولیان نامد همی – پاپ هم از واتیکان نامد همی
ای مقام رهبری خرسند باش - کان مزاحم پیشتان نامد همی.
رهبری – نامد دمی، قافیه بهتری است.
شاعر:
پوتین ز فرودگاه به دیدار تو آمد - ای رهبر من، پاپ نیامد به درک-کش
رهبری – اسفل‌السافلین هم به دنبالش بیاورید. (لبخند)
شاعر:
پاپ است و سفید است و ز کفّار اصیل است
 در پیش شما چو پاپ کورن است، چسفیل است
رهبری – (خنده). چسفیل است. خیرالله انفاسکم.
 
با این‌همه گفته می‌شود رهبر معظم همچنان در خواب دندان‌قروچه می‌کند و از فرط ناراحتی تا به حال چند بار به خودش فایزر زده.

خبر آخرین لحظه:

در آخرین لحظه خبر رسید که سردار باقر قالیباف از رهبری خواسته یک نامه بنویسد، او فوری ببرد برای پاپ. رهبری بهش گفته برو گمشو!

***

 

دیدگاه و نظرات ابراز شده در این مقاله لزوماً سیاست یا موضع ایندیپندنت فارسی را منعکس نمی کند.

بیشتر از دیدگاه