همسر حاکم دوبی برای حق حضانت فرزندانش وارد مبارزه شد

شاهدخت هیا، از همسرش شیخ محمد حق حضانت فرزندان اش را می‌خواهد

شاهدخت هیا هنگام ترک دادگاهی در لندن، 30 ژوئیه

TOLGA AKMEN / AFP

شاهدختی که یکی از ۶ همسر حاکم دوبی است، در دادگاه عالی لندن به دنبال حکم حمایت در برابر ازدواج اجباری است.

جزئیات پرونده هیا بنت حسین، هنوز آشکار نشده است، اما تلاش‌های شوهر وی، شیخ محمد ابن رشید المکتوم برای محدود و مسکوت کردن گزارش‌های پرونده، مورد قبول قرار نگرفت.

دختر ۴۵ ساله ملک حسین اردنی، در دادرسی مقدماتی مسئله حضانت فرزندان مابین خود و شیخ محمد را مطرح کرد.

این زوج در اوایل این ماه در برابر سر اندرو مک فارلین، نماینده بخش خانواده دادگاه عالی، درخواست خود مبنی بر دادرسی خصوصی را مطرح کردند.

آنها گفتند: «هدف شان از این دادرسی ها، رفاه دو فرزند مشترک‌ شان از این ازدواج بوده و مسائل طلاق و مالی دغدغه شان نیست».

با مجوز قاضی پرونده، رسانه‌ها فاش کردند که شاهدخت هیا در جلسه دادرسی روز سه شنبه خواستار حکم حمایت در برابر ازدواج اجباری، حق حضانت فرزندانش و همچنین حکم ممنوعیت ارتباط همسرش با خود شد.

سر اندرو درخواست وکلای آقای شیخ محمد مبنی بر مسکوت گذاشتن و محدود کردن جزئیات پرونده را نپذیرفت.

حکم حمایت دربرابر ازدواج اجباری می‌تواند توسط مقامات بریتانیایی صادر شود. هدف از این حکم جلوگیری از ازدواج‌های بدون رضایت طرفین است. این موضوع در کشورهای دیگر بسیاری را قربانی کرده است.

۱۸۰۰ حکم بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ مانع از این عمل غیر قانونی شده است و بریتانیا اولین موفقیت دادرسی هایش را در سال گذشته شاهد بوده است.

دادگاه، تقاضای شیخ محمد ۷۰ ساله مبنی بر بازگرداندن فرزندانش به امارات متحده عربی را دریافت کرده است. فرزندان وی مدتی پیش به همراه شاهدخت هیا خاک امارات را ترک کرده اند.

موسس موفق اصطبل مسابقه ای گادلوفین، پس از آنکه یکی از اسب‌هایش مسابقه ای را در رویال آسکات برنده شد، از ملکه یک نشان پیروزی دریافت کرد.

پرس آسوسیشن در تهیه این گزارش همکاری کرده است. 

© The Independent

بیشتر از جهان