کاهش سخت‌گیری‌ها برای آمریکایی‌هایی که واکسن کرونا زده‌اند

افرادی که دوره کامل واکسیناسیون را طی کرده‌اند،‌ مجازند تا بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک، در فضاهای بسته گرد هم آیند

کسانی که واکسن زده‌اند نیز باید در اماکن عمومی پروتکل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک را رعایت کنند- REUTERS/Brendan McDermid

مرکز کنترل و پیشگیری‌ از بیماری‌های ایالات متحده آمریکا دستور‌العمل جدیدی را در مورد افراد واکسینه‌شده صادر کرده و در مورد ازسرگیری فعالیت‌های قبل از همه‌گیری کووید-۱۹ و تسهیل مقررات احتیاطی  به آنان چراغ سبز داده است.

دستورالعمل جدید حاکی است، افرادی که دوره کامل واکسیناسیون را طی کرده‌اند،‌ مجازند تا  بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک، در فضاهای بسته گرد هم آیند. افراد تنها به شرطی دوره کامل واکسیناسیون را طی کرده‌اند که دو هفته از زدن دوز دوم واکسن فایزر یا مدرنا، و دو هفته از زمان دریافت واکسن جانسون‌اندجانسون را سپری کرده باشند.

افراد واکسینه همچنین می‌توانند بدون ماسک با دیگر افراد خانوار خود که هنوز واکسن نزده‌اند دور هم جمع شوند، به شرط آن که ریسک ابتلای آنان به نوع شدید بیماری ناشی از ویروس کرونا، کم باشد.

دستورالعمل جدید مرکز کنترل و پیشگیری‌ از بیماری‌های ایالات متحده، همچنین گفت که این «اولین گام»‌ به سوی بازگشت به فعالیت‌های روزانه است. این مرکز همچنین در بیانیه‌ای گفت که در حال جمع‌آوری داده‌هایی است که نشان دهد احتمال ابتلای افراد واکسینه به کووید-۱۹، و احتمال «بالقوه»‌ این که چنین افرادی ویروس را به دیگران بدهند، کمتر است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقررات جدید فقط به آزادی‌هایی اشاره دارد که افراد واکسینه‌شده می‌توانند در خانه‌های خود از سربگیرند و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها هشدار داده که همه، حتی کسانی که واکسن زده‌اند، باید در اماکن عمومی پروتکل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک را رعایت کنند.

دکتر راشل والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا گفت که همه مردم، کماکان باید از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و تأکید کرد که مقررات مربوط به مسافرت تغییری نکرده است.

دولت رییس‌جمهور جو بایدن در تلاش است تا برنامه واکسیناسیون سراسری را تسریع کند و هفته گذشته اعلام کرد که تا پایان ماه مه، واکسن کافی برای تمامی بزرگسالان آمریکایی موجود خواهد بود.

تاکنون به گفته خانم والنسکی، حدود ۵۹ میلیون آمریکایی دست‌کم یک دوز واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده و حدود ۳۱ میلیون نفر - بیش از ۹ درصد از جمعیت ایالات متحده- واکسینه شده‌اند.

بیشتر از جهان