گرت بیل برای تاتنهام می‌درخشد

تیم تاتنهام موفق شد به رکورد ۱۰۰ گلِ به‌ثمر رسیده در کل مسابقات در این فصل برسد

گرت بیل و لوکاس مورا مهاجمان تیم فوتبال تاتنهام - Clive Rose / POOL / AFP

تیم فوتبال تاتنهام در هفته‌ها و روزهای اخیر بسیار پرقدرت و کوبنده ظاهر شده است، اما به نظر می‌رسد که اکثر هواداران آن به جای آن که از تیم و عملکرد مورینیو خوشحال باشند، از برگشتن بیل به دوران اوج او خوشحال هستند و همین نکته باعث شده است تا تیم فوتبال تاتنهام در بازی‌های خود نتایج چشمگیری به دست آورد. تیم تاتنهام پس از صعود به جمع ۱۶ تیم پایانی مسابقات جام باشگاه‌های اروپا، در مسابقات لیگ برتر انگلستان نیز موفق عمل کرده است. 

تیم تاتنهام درادامه مسابقات لیگ جزیره و هفته بیست و هفتم، در ورزشگاه خانگی خود، در برابر تیم کریستال پالاس میانه جدولی قرار گرفت که هفته پیش توانسته بود تیم یونایتد را متوقف کند. تاتنهام بدن هیچ مصدومی پا آن مسابقه را پشت سر گذاشته بود و در همان دقایق ابتدایی بازی خیلی زود به دست بیل روی پاس هری کین، به گل اول رسید. حرکت کین به داخل محوطه جریمه و جای‌گیری مناسب بیل موجب شد تا گل اول به راحتی هرچه تمام‌تر به ثمر برسد. بعد از گل نیز بازی در اختیار تیم تاتنهام بود و بازیکنان آن در بیشتر دقایق نیمه اول توپ را در اختیار داشتند، تا آن که در یک حرکت غافلگیرانه درپایان نیمه اول کریستین بنتکه موفق شد گل تساوی را برای کریستال پالاس به ثمر برساند. 

در نیمه دوم، تاتنهام بازی را کوبنده آغاز کرد و تا پایان بازی حملات زهرداری روی دروازه کریستال پالاس انجام داد و موفق شد سه گل دیگر از سوی بیل و هری کین به ثمر برساند و چهار بر یک کریستال پالاس را شکست دهد. بدین ترتیب، کین و بیل هر یک توانستند دو گل برای تاتنهام به ثمر برسانند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این چهارمین گل بیل در دو مسابقه اخیر او در لیگ جزیره بود که به نظر می‌رسد به دوران اوج خود بازگشته و مشکلاتش با ژوزه مورینیو نیز به پایان رسیده است. او در خصوص عملکردش در این مدت گفت: «آدم باید از بازی کردن احساس خوبی داشته باشد و سپس از فرصت‌ها استفاده کند. روزهای خوب و بد وجود دارند و مهم این است که صبور باشیم و به موقع از فرصت‌های به‌دست آمده استفاده کنیم. من دیگر بازیکن ۲۱ ساله نیستم و باید سخت تلاش کنم.

هری کین نیز با آن دو گل مجموع گل‌های خود را به ۱۶ رساند و در رده دوم، پس از محمد صلاح هفده گله قرار گرفت.

از نکات جالب توجه در این مسابقه می‌توان به رکورد شکنی هری کین و سون، مهاجمان تیم فوتبال تاتنهام، اشاره کرد که توانستند ۱۴ بار در این فصل از رقابت‌ها به یکدیگر پاس گل بدهند و پس از ۲۵ سال، به این مهم دست یافتند. این رکورد پیش از این در اختیار آلن شیرر و کریس ساتن، بازیکنان تیم فوتبال بلک برن بود که از سال۹۴-۹۵ پا برجا مانده بود. 

تیم تاتنهام همچنین موفق شد به رکورد ۱۰۰ گلِ به‌ثمر رسیده در کل مسابقات در این فصل برسد. مورینیو نیز در پایان بازی خطاب به منتقدانش به این مورد اشاره داشت: «چطور می‌توانید من را به داشتن تفکر تدافعی متهم کنید؟ زدن ۱۰۰ گل در این فصل از رقابت‌ها کار آسانی نیست، ولی ما آن را به ثمر رساندیم. اما اگر به نظرشما ما واقعاً چنین تیمی هستیم، همین هم یک دستاورد بزرگ برای یک تیم دفاعی به حساب می‌آید و من از این بابت بسیار خوشحالم. ما این هفته درمسابقات اروپا بازی داریم و بعد از آن بازی سختی در مقابل آرسنال خواهیم داشت. تمامی این مسابقات به یک اندازه برای من اهمیت دارند. ما به فکر نمایش خوب هستیم، و در کنارآن به پیروزی فکر می‌کنیم که تنها هدف ما است.» 

تیم فوتبال تاتنهام با کسب این پیروزی خود را تا رده ششم جدول بالا کشید و فقط دو امتیاز با تیم چهارم جدول، یعنی چلسی، فاصله دارد.

بیشتر از ورزش