منچسترسیتی زورش به یونایتد نرسید

یونایتدی‌ها موفق شدند با شکست دادن سیتی به رکورد ۲۱ بازی بدون باخت آن‌ها در این فصل از رقابت‌ها پایان دهند

برونو فرناندز هافبک پرتغالی و گلزن منچستریونایتد - Laurence Griffiths / POOL / AFP

حساس‌ترین دیدار هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر انگلستان دربی شهر منچستر بود که بین تیم‌های منچسترسیتی و منچستریونایتد برگزار شد.

این بازی که به میزبانی تیم فوتبال سیتی و در ورزشگاه اتحاد برگزار می‌شد می‌توانست تا حدودی قهرمان این فصل از رقابت‌های لیگ جزیره را مشخص کند. تیم فوتبال یونایتد که در این چند بازی اخیر به جز تساوی در برابر حریفان نتیجه بهتری کسب نکرده بود برای برد و کم کردن اختلاف ۱۴ امتیازی پا به این مسابقه گذاشت و توانست با یک بازی هوشمندانه و حساب‌شده، تیم فوتبال سیتی را دو بر صفر شکست دهد و کماکان امیدوار به قهرمانی باقی بماند.

تیم یونایتد در این بازی بسیار مهم کاوانی و پوگبا را به دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار نداشت و مارسیال را از ابتدا در ترکیب قرار داده بود. یونایتد کار را طوفانی آغاز کرد و هنوز ۳۶ ثانیه از شروع بازی نگذشته بود که گابریل ژسوس با خطا روی مارسیال در داخل محوطه جریمه، یک ضربه پنالتی را تقدیم تیم یونایتد کرد و برونو فرناندز موفق شد گل اول یونایتد را خیلی زود به ثمر برساند. سیتیزن‌ها بعد از دریافت گل رفته‌رفته جریان بازی را به دست گرفتند اما مهاجمان این تیم یعنی استرلینگ و ژسوس نتوانستند از موقعیت‌های به دست آمده به خوبی استفاده کنند.

در ابتدای نیمه دوم سیتی می‌توانست بازی را به تساوی بکشاند که ضربه رودررو با بدشانسی به تیرک دروازه برخورد کرد. برخلاف جریان بازی این تیم یونایتد بود که توانست در دقیقه ۵۰ توسط لوک شاو در حرکتی که خود پایه‌گذار آن بود به گل دوم برسد و شوک بزرگی به گواردیولا و یارانش وارد شد. این شوک تا جایی پیش رفت که حتی یونایتد فرصت زدن گل سوم را نیز داشت و مارسیال می‌توانست در دقیقه ۶۹ و موقعیتی تک به تک دروازه سیتی را باز کند، اما ادرسون به خوبی توپ را مهار کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از نکات جالب در این بازی حضور نداشتن آگوئرو در ترکیب تیم فوتبال سیتی بود، او در بین بازیکنان سیتی تنها بازیکنی بود که توانست ۹ بار در دربی‌های منچستر گلزنی کند و می‌توانست در این بازی حساس نیز به کار گرفته شود. در این مسابقه گوندوغان و دی بروینه نیز چندان خوب عمل نکردند و شاید بتوان گفت دلیل ناکامی سیتی در این دیدار همین موضوع است. بی‌دقتی ریاض محرز و رحیم استرلینگ در زدن ضربات آخر باعث شد تا آن‌ها در نیمه دوم نتوانند موقعیت گلی روی دروازه یونایتد ایجاد کنند و در نهایت این رقابت حساس دو بر صفر به نفع شیاطین سرخ به پایان رسید. یونایتد با این برد جایگاه خود را در مکان دوم جدول حفظ کرد و اختلاف آن‌ها با سیتی به ۱۱ امتیاز کاهش پیدا کرد.

یونایتدی‌ها موفق شدند با شکست دادن سیتی به رکورد ۲۱ بازی بدون باخت آن‌ها در این فصل از رقابت‌ها پایان دهند. اما این پیروزی شیرین برای منچستری‌ها چندان خوش‌آیند نبود چراکه مارکوس راشفورد در دقیقه ۶۹ بازی به دلیل مصدومیت مجبور به ترک زمین شد و نگرانی‌هایی را برای سولسشر و هواداران این تیم به وجود آورد. چراکه آن‌ها در هفته آینده دو بازی حساس و مهم را یکی برابر میلان و دیگری مقابل وستهام پیش رو دارند و نبود راشفورد می‌تواند برای آن‌ها گران تمام شود. میزان مصدومیت وی هنوز مشخص نیست اما سولسشر امیدوار است که این بازیکن ارزشمند و کلیدی را در اختیار داشته باشد.

سولسشر در پایان بازی به خبرنگاران گفت: «از این برد بسیار خوشحالم، ما بعد از زدن گل اول بازهم در زمین حریف بودیم و این نشان می‌دهد که ما برای برد در این بازی چقدر اشتیاق داشتیم. تیم سیتی بسیار تیم قدرتمندی است و این کاملاً طبیعی بود که به دفاع بپردازیم تا نیمه اول را پیروز از زمین خارج شویم. امروز در گردش توپ بسیار خوب کار کردیم و شبیه به خودمان بازی کردیم.

ما از کورس قهرمانی خیلی عقب افتاده‌ایم و فقط باید سعی کنیم در بازی‌های بعدی پیروز شویم، سال گذشته این رقابت‌ها را در مکان سوم تمام کردیم و امیدوارم در این فصل رتبه بهتری را کسب کنیم.»

بیشتر از ورزش