عروس خانواده سلطنتی به زیردستانش زور می‌گفت؟

کاخ باکینگهام: در مورد اتهام کارکنان علیه مگان مارکل تحقیق خواهیم کرد

مگان در دوره‌ای که هنوز از وظایف سلطنتی‌اش کناره‌گیری نکرده بود، دو تن از کارکنان زیردست خود را که گویا چند بار مورد «تحقیر» قرار داده، اخراج کرده است-Daniel LEAL-OLIVAS / POOL / AFP

یک سخنگوی کاخ باکینگهام گفت که مقامات این کاخ در مورد این اتهام که مگان، دوشس ساسکس، با کارکنان زیردستش بدرفتاری و زورگویی می‌کرده است، تحقیق خواهند کرد.

کارکنان شاکی که به نشریه تایمز گزارش کردند، مدعی شده‌اند که مگان در دوره‌ای که هنوز از وظایف سلطنتی‌اش کناره‌گیری نکرده بود، دو تن از کارکنان زیردست خود را که گویا چند بار مورد «تحقیر» قرار داده، اخراج کرده است.

کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «روشن است که ما از بابت اتهاماتی که کارکنان سابق دوک و دوشس ساسکس علیه آن‌ها در نشریه تایمز اقامه کرده‌اند، نگرانیم. به همین دلیل تیم کارگزینی ما مواردی را که در این مقاله درج شده مورد بررسی قرار خواهد داد. کارکنانی (که در آن هنگام برای دوک و دوشس کار می‌کردند) و اشخاصی که از تیم کناره‌گیری کرده‌اند، به جریان این بررسی‌ها دعوت خواهند شد تا ببینیم چه درس‌هایی می‌توان (از این ماجرا) گرفت. کار در خانه‌های خاندان سلطنتی، سال‌ها بر سیاست حفظ حیثیت (افراد) حین خدمت استوار بوده است و زورگوی و ارعاب در محل کار تحمل نمی‌شود.»

در مقاله تایمز آمده است که رفتار دوشس از جانب برخی منابع، به‌عنوان تلاشی برای «قربانی» جلوه دادن خود تعبیر شده تا بتواند شاهزاده هری را متقاعد کند برای فرار از این «تجربه غیرقابل تحمل»، بریتانیا را همراه او ترک کند. وکلای دوشس این اتهام را تکذیب کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما منابع مطلع به نشریه تایمز گفته‌اند که به رغم این شکایت‌ها، نهاد سلطنت «همواره از مگان حفاظت کرده است.» این منابع می‌افزایند که «مردان کت و شلوار خاکستری (اشاره به مقامات بلندپایه‌ای که عموما بدون آن که هویتشان مشخص باشد مرجع تصمیمات مهم مملکتی هستند) که مگان از آن‌ها نفرت داشت، حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت زیرا هیچ‌گونه اقدامی برای حمایت از مردم نکردند.»

گفته می‌شود کاخ باکینگهام امیدوار است این تحقیقات به‌ زودی آغاز شود. هرگونه تغییر در سیاست یا عملکرد (مرتبط با خاندان سلطنتی) احتمالا در گزارش سالیانه موسوم به «تضمین سلطنت» که شرح امور خاندان سلطنتی در طول سال است، منعکس خواهد شد.

گزارش مربوط به اتهامات علیه مگان، در آستانه مصاحبه اپرا وینفری با دوک و دوشس ساسکس منتشر شده است. انتظار می‌رود مگان و هری در این مصاحبه ، درباره تجربه خود از زندگی سلطنتی و تصمیمشان برای ترک بریتانیا و اقامت در آمریکا صحبت کنند.

گزارش‌های تکمیلی از خبرگزاری‌ها 

© The Independent

بیشتر از زندگی