سردبیر مهمان مجله «ووگ» بریتانیا به پیشکسوتان زن ارج می‌نهد

مگان مارکل از هفت ماه تجربه‌‌ای «الهام بخش، آموزنده و پرپاداش» سخن می‌گوید.

DANIEL LEAL-OLIVAS / AFP

دوشس ساسکس نخستین فردی است که به عنوان مهمان، سردبیری شماره ماه سپتامبر مجله «ووگ» بریتانیا را برعهده گرفته و کار چند پیش‌کسوت زن بانفوذ را برجسته کرده است.

روی جلد مجله، تصویر پانزده زن «مورد تحسین» دوشس را از دنیاهای سیاست، ورزش، هالیوود، فعالیت اجتماعی و ورای اینها نشان می‌دهد.

ادوارد انینفول، سردبیر «ووگ» بریتانیا گفت از بابت این‌که این عضو خاندان سلطنتی شماره ماه سپتامبر مجله تحت عنوان «نیروهای تغییر» را سردبیری کرده، افتخار می‌کند.

انینفول گفت:« این که بانفوذترین نماد تغییر در کشور، ادیتور مهمان بریتیش ووگ باشد، در این زمان مایه افتخار، لذت، و سورپرایزی محشر است.»

«همانطور که از گزینه‌های او (دوشس ساسکس) در تمام مجله خواهید دید، او حاضر است وارد عرصه‌های پیچیده‌تر و ظریف‌تری از جمله قدرتمندی زنان، سلامت روان، نژاد و أمور خصوصی شود.»

انینفول گفت او و مگان در مورد این که آیا او می‌خواهد تصویرش روی جلد مجله چاپ شود یا نه، بحث کرده‌اند، اما دوشس تصمیم گرفته است که این کار «خودستایی» است.

این کارشناس مد افزود:«او در عوض خواست که روی زنانی که او تحسین می‌کند، تمرکز کنیم.»‌

بنا به بیانیه «ووگ»، زنان منتخب دوشس و مجله «ووگ» بریتانیا که تصویرشان روی جلد شماره ماه سپتامبر چاپ خواهد شد، «زنان هوشمند و نماد تغییراتی هستند که تاثیری عمیق بر عصر جدید داشته و می‌روند تا جامعه را به صورتی قطعی و مثبت تغییر شکل دهند.»

شانزدهمین صورت زن در تصویر روی جلد مجله، سفید و به جای آن یک آینه گذاشته شده است.

فرض بر این است که شانزدهمین صورت، نماد خواننده است که به آنها القاء کند می‌توانند تاثیری مثبت بر جهان داشته باشند.

شماره ماه سپتامبر حاوی یک مصاحبه اختصاصی میان دوشس و میشل اوباما، بانوی اول سابق آمریکا، گفتگو میان دوک ساسکس و حیوان شناس دکتر جِین گودآل، مقاله‌ای به قلم جمیله جمال بنیادگزار سایت «آی وِی» و بسیاری دیگر  است.

در پست مشترک اینستاگرام دوک و دوشس ساسکس، مگان می‌نویسد که سردبیری شماره سپتامبر این مجله، در طول هفت ماه گذشته، تجربه‌ای « الهام بخش، آموزشی و پرپاداش» بوده است.

دوشس ساسکس گفت:«غرق شدن در این روند، کار در پشت صحنه و در سکوت، خوشحالم که اکنون می‌توانم آنچه را که ما خلق کرده‌ایم شریک شوم.»

«سپاس فراوان به تمام دوستانی که در لابلای این صفحات و روی جلد آن مرا حمایت کردند. ممنونم که «بله» گفتید! – و به ادوارد، از این فرصت عالی ممنونم.»

در ذیل فهرست نام پانزده زنی است که روی شماره «نیروهای تغییر» ماه سپتامبر «ووگ» بریتانیا ظاهر می‌شوند:

ادووا اَبوا – فعال سلامت روان و مدل

راملا علی – بوکسور

جاسیندا آردن – نخست وزیر نیوزیلند

شیناد برک – فعال گونه‌گونی و استاد دانشگاه

جما چَن – فعال اجتماعی و بازیگر

لاورن کاکس – دگرباش جنسیتی و بازیگر

جین فوندا – فعال اجتماعی و بازیگر

سلما هایک پینو – فال حقوق زنان، بازیگر و تهیه کننده سینما

فرانچسکا هیوارد – بالرین ارشد باله سلطنتی

جمیله جمیل – فعال سلامت بدن و بازیگر

چیماماندا ان گُزی آدیچی – مولف

یارا شهیدی – بنیانگزار «هجده ضربدر هجده» و بازیگر

گرتا تونبرگ – فعال تغییرات اقلیمی و دانش آموز

کریستی ترلینگتون برنز- بنیانگزار سایت «اِوری مادِر کانتز» و مدل

عکس روی جلد مجله توسط عکاس آلمانی، پیتر لیندبرگ گرفته شده که نخستین عکسی است که او از سال ۱۹۹۲ تا کنون برای «ووگ» بریتانیا گرفته است.

شماره ماه سپتامبر ووگ بریتانیا از روز دوم ماه اوت در روزنامه فروشی‌ها و نوع دیجیتال آن در همان روز در معرض فروش خواهد بود.

 

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر