تصاویر ماهواره‌ای از تلاش کره شمالی برای پنهان کردن انبار سلاح‌های اتمی

این تصاویر نشان می‌دهند کره شمالی در سال ۲۰۲۰ سازه‌های جدیدی را در سایت یونگ‌دوکتونگ بنا کرده است

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی- KCNA VIA KNS / AFP

تصاویر جدید ماهواره‌ای نشان می‌دهند کره شمالی گام‌های تازه‌ای برای پنهان کردن یکی از تاسیسات نظامی خود، که نهادهای اطلاعاتی آمریکا معتقدند برای انبار کردن سلاح‌های هسته‌ای استفاده می‌شود، برداشته است.

به گزارش سی‌ان‌ان، این تصاویر که نسخه‌ای از آنها به دست آن شبکه خبری آمریکایی رسیده است، روز یازدهم فوریه (۲۳ بهمن) توسط ماهواره ماکسار گرفته شده و کارشناسان در مؤسسه میدلبری آنها را تحلیل کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تصاویر نشان می‌دهند کره شمالی در سال ۲۰۲۰ سازه‌های جدیدی را در سایت یونگ‌دوکتونگ بنا کرده که به عقیده کارشناسان احتمالا به قصد مخفی کردن دهانه‌های ورودی دو تونل، که به انبار تسلیحات هسته‌ای منتهی می‌شوند، ساخته شده‌اند.

یک مقام اطلاعاتی آمریکای به سی‌ان‌آن گفت، یونگ‌دوکتونگ پیشتر توسط نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده به عنوان یک انبار مشکوک سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی شناسایی شده بود و بر این عقیده هستند هنوز از آن محل برای همین منظور استفاده می‌شود.

بر اساس این گزارش، تصویر ثبت شده جدید بار دیگر بر این مهم که کارشناسان و مقام‌های امنیت ملی آمریکا از آن واقف هستند تاکید می‌کند که کره شمالی فعالانه به ساخت سلاح‌های هسته‌ای در سراسر آن کشور، همزمان با تلاش برای پنهان کردن آنهایی که ساخته، ادامه می‌دهد.