سخنگوی سابق دونالد ترامپ به فاکس‌نیوز پیوست

مدارک مالی «کایلی مک‌انانی» نشان می‌دهد که او در ژانویه ۲۰۲۱ با شبکه فاکس به توافق رسیده بود

کایلی مک‌انانی، مشاور رسانه‌ای سابق کاخ سفید - MANDEL NGAN / AFP

«کایلی مک‌انانی»، مشاور رسانه‌ای سابق کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رسما به شبکه خبری فاکس می‌پیوند

این خبر در جریان مصاحبه زنده او با «فاکس نیوز» اعلام شد- اولین مصاحبه خانم مک‌انانی از زمان پایان دولت ترامپ- که طی آن هریس فاکنر، میزبان برنامه پیوستن او به شبکه را خوشامد گفت.

خانم فانر گفت:‌ «خوشحالم که پیوستن کایلی مک‌انانی به خانواده فاکس را خوشامد بگویم. از این به بعد او را بیشتر خواهیم دید.»

این خبر پس ازهفته‌ها گمانه‌زنی درباره احتمال پیوستن خانم مک‌انانی به شبکه فاکس و نقشی که خواهد داشت، اعلام شده است. یک سخنگوی فاکس در گفت‌وگو با ایندیپندنت تایید کرد که خانم مک‌انانی قرار است تحلیلگر برنامه زنده باشد.

مدارک مالی خانم مک‌انانی هنگامی که کاخ سفید را ترک کرد، نشان می‌دهد که او در ژانویه ۲۰۲۱ با شبکه فاکس به توافق رسیده بود. او پس از شکست آقای ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰، بیش از ۲۰ بار در فاکس نیوز حضور یافت.

این همکار سابق سی‌ان‌ان، تا بهار گذشته و هنگامی که پس از رفتن استفانی گریشام، به سمت مشاور رسانه‌ای کاخ سفید ارتقا یابد، سخنگوی کمپین انتخاباتی ترامپ بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دلیل شهرت خانم گریشام این است که در ۲۸۱ روزی که مشاور رسانه‌ای کاخ سفید بود، حتی یک روز هم نشست خبری رسمی برگزار نکرد. او جانشین سارا هاکبی سندرز شد که برای کمتر از دو سال در این سمت بود و اکنون برای فرمانداری آرکانزا رقابت می‌کند، هر چند او نیز برای مدت کوتاهی در شبکه فاکس فعالیت داشت.

اولین مشاور رسانه‌ای آقای ترامپ شان اسپایسر بود که اکنون در نیوزمکس، میزبان یک برنامه تحلیلی است.

هنگامی که خانم مک‌انانی نقش مشاور رسانه‌ای کاخ سفید را عهده‌دار شد، به خبرنگاران گفت:‌ «هرگز به شما دروغ نخواهم گفت.» با دفاع او از بيانات نادرست رییس‌جمهور و ادعاهایش درباره تقلب انتخاباتی، این اظهار نظر خانم مک‌انانی سوژه انتقادهای فراوانی قرار گرفت.

دیگر مقام‌های دولت ترامپ که به کار در شبکه خبری فاکس مشغول شده‌اند، می‌توان به لری کادلو، مدیر سابق اقتصاد، اشاره کرد که اکنون میزبان برنامه‌ای در کانال فاکس اقتصادی، و مشاور هوپ هیکس، مدیر کل  شبکه فاکس است، که پیشتر در میان دوره‌های کاری کوتاه در کاخ سفید، مدیر دفتر ارتباطات کمپانی فاکس بود.

در نشست رسانه‌ای روز سه‌شنبه کاخ سفید، از جن ساکی، مشاور رسانه‌ای فعلی کاخ سفید پرسیده شد که آیا برای خانم مک‌انانی آرزوی موفقیت دارد، و آیا حاضر است با او در یک برنامه حاضر شود؟

خانم ساکی در جواب گفت که مایل است با خانم مک‌انانی در برنامه زنده شرکت کند و گفت که این اتفاق قبلا در شبکه سی‌ان‌ان افتاده و به همکاری دوستانه در استودیوی این شبکه اشاره کرد.

او گفت:‌ «قطعا در کارهای آینده او برایش بهترین آرزوها را دارم.»

© The Independent

بیشتر از جهان