قطار باری پاکستان – ایران – ترکیه دوباره روی ریل می‌رود

این قطار شش هزار و ۵۶۶ کیلومتر را در سه کشور طی خواهد کرد

قطار باری پاکستان-ایران-ترکیه روز چهام مارس از استانبول به راه می‌افتد و پس از ۱۸۰ ساعت به زاهدان می‌رسد – عکس تزیینی - SIMON MAINA / AFP

راه‌آهن پاکستان اعلام کرد که قصد دارد از چهارم مارس (۱۴ اسفندماه) قطار باری که سه کشور پاکستان، ایران و ترکیه را به یکدیگر متصل می‌کند دوباره راه‌اندازی کند.

بر اساس گزارشی که Thenews منتشر کرده، راه‌آهن پاکستان دستورالعمل هماهنگی‌های نهایی برای راه‌اندازی مجدد این خط آهن را صادر کرده است.

حبیب‌الرحمن گیلانی، رییس راه‌آهن پاکستان ضمن تایید این خبر گفت: «این قطار روز چهام مارس از استانبول به راه می‌افتد و پس از ۱۸۰ ساعت به زاهدان می‌رسد. مقصد نهایی آن کراچی است اما هنوز نهایی نشده است. این قطار ۲۴ کانتینر ۴۰ فوتی را جابه‌جا می‌کند.»

این قطار مسافت شش هزار و ۵۶۶ کیلومتر را در سه کشور طی خواهد کرد. این قطار کانتینری مسافت یک هزار و ۹۹۰ کیلومتری از اسلام آباد را طی می‌کند و به ایران می‌رسد و از آنجا از طریق تهران به ترکیه می‌رود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رییس راه‌آهن پاکستان ادامه  داد: «ما واگن‌های خود را به زاهدان می فرستیم كه از آنجا حمل و نقل انجام می‌شود.»

هزینه جابه‌جایی یک کانتینر ۴۰ فوتی با این قطار، ۰.۲۴ یورو به ازای هر کیلومتر است.

نخستین قطار از این نوع در ۱۴ اوت سال ۲۰۰۹ راه‌اندازی شد. هشت قطار در این مسیر به کار گرفته شد اما پس از مدتی به دلایل امنیتی متوقف شد.

بیشتر از اقتصاد