یک کشته و یک زخمی از برخورد قطار بدون سرنشین با خودرویی در کرج

در سال های گذشته سوانح ریلی در ایران با افزایش روبرو بوده است

قطار خالی، خودرو را پنجاه متر روی ریل کشید - عکس از ایرنا

رییس مرکزمدیریت فوریت های پزشکی استان البرز اعلام کرد که در برخورد قطار بدون سرنشین با خودرو پژو ۲۰۶ در شیخ آباد کرج ، یک کشته و یک مصدوم برجای مانده‎ است.

به گفته مهرداد بابایی این حادثه در ساعت ۲۰:۲۱ سه شنبه شب در محدوده ریل راه آهن کرج در میدان استاندارد، ابتدای شیخ آباد اتفاق افتاد. این قطار که از سمت هشتگرد استان البرز به سمت تهران در حال حرکت بوده‎ سرنشینی نداشته‎ است. ولی از ۲ سرنشین خودرو، که یک نفر مرد در دم جان باخته است و سرنشین دیگر که یک مرد ۳۷ ساله بود به شدت مصدوم شده ‎است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج  نیز گفته که طبق بررسی اولیه اشتباه راننده پژو ۲۰۶ و ورود آن به محدوده سوزنبانی سبب بروز این حادثه شده است.

به گفته رییس سازمان آتش‎نشانی کرج اشتباه راننده در این حادثه محرز است و زمانی که قصد برگشت داشته  با قطار برخورد کرده و این خودرو ۵۰ متر روی ریل راه آهن کشیده شده‎ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در سال های گذشته سوانح ریلی در ایران با افزایش روبرو بوده است. در تیرماه سال جاری، انجمن شرکت‌های ریلی در نامه‌ای به معاون وزیر راه، خواستار تعیین سازوکاری برای محدود شدن اطلاع رسانی سوانح ریلی با هدف حفظ برند شرکت‌های ریلی شده بود.

در این نامه ذکر شده بود که «با توجه به اینکه سوانح ریلی افزایش یافته، از یک سو هزینه‌های سنگینی به این شرکت‌ها وارد می‌آید و از سوی دیگر برند شرکت‌ها خصوصاً شرکت‌های مسافری در اذهان عموم مخدوش شده است.»

افزایش این گونه حوادث در ایران علاوه بر اینکه  خسارت به کالاها و مسافران را در پی دارد اقتصاد این صنعت را نیز با مشکل رو‌به‌رو کرده است. چنانچه کاهش قابلیت اعتماد به سیستم و خرابی زیرساخت‌ها و ناوگان را می‌توان از جمله آنها به شمار آورد. به نظر می‌رسد ایمن نبودن زیرساخت‌های ریلی در کشور دلیل عمده چنین اتفاقاتی در سالهای اخیر بوده است.

بیشتر از جهان