جواهرفروشی معروف از ساختمان ترامپ می‌رود

تیفانی در میانه سال ۲۰۲۲ محل کنونی و موقت خود را در ساختمان ترامپ ترک می‌کند

هم دفتراصلی تیفانی و هم فروشگاه موقت این جواهرفروشی در چند قدمی برج ترامپ قرار دارند- STEPHANE DE SAKUTIN / AFP

در سال جاری، از عایدات صندوق سازمان ترامپ، هفت میلیون دلار کاسته خواهد شد زیرا جواهرفروشی معروف «تیفانی» اعلام کرده که قرارداد اجاره‌‌ خود با ساختمان ترامپ که اکنون در آن مستقر است را فسخ کرده است.

تیفانی اعلام کرده است اجاره‌نامه خود با سازمان ترامپ را تمدید نخواهد کرد و به محل تاریخی و سابقش در خیابان پنجم نیویورک بازخواهد گشت.

در سال ۲۰۱۸، تیفانی به طور موقت توافق کرد به مساحتی شش هزار و ۹۰۰ مترمربعی در ساختمان ترامپ واقع در شماره شش خیابان ۵۷ شرقی نیویورک نقل‌مکان کند تا عملیات تعمیر و نوسازی مقر دیرینه‌اش در خیابان پنجم نیویورک تمام شود.

هم دفتراصلی تیفانی و هم فروشگاه موقت این جواهرفروشی در چند قدمی برج ترامپ قرار دارند.

تیفانی در نیمه سال ۲۰۲۲ محل کنونی و موقت خود را در ساختمان ترامپ که شامل پنج طبقه کامل است، ترک می‌کند و به دفتر اصلی خود بازمی‌گردد. بدین ترتیب سازمان ترامپ باید برای این محل مستاجر دیگری بیابد.

به نظر نمی‌رسد این حرکت فروشگاه تیفانی انگیزه سیاسی داشته باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اجاره دادن دوباره این مکان برای سازمان ترامپ دشوار خواهد بود زیرا ادامه همه‌گیری کرونا، آمار بازدید گردشگران از شهر نیویورک را همچنان پایين نگاه داشته است. برند ترامپ هم در نیویورک محبوبیت چندانی ندارد زیرا گردشگران و رای‌دهندگان این شهر عمدتا لیبرال هستند.

روت کالپ-هاربر، رئيس و مدیرعامل شرکت مشاوره معاملات املاک «وارتون»، به نشریه «کرِین» نیویورک گفته است که محوطه متعلق به سازمان ترامپ، خوب است اما برند آن مشکل‌آفرین است. به گفته خانم کالپ-هاربر، «محل این فروشگاه بسیار عالی است. داخل ساختمان و فضای آن بسیار زیبا است و در آن ترکیبی از شیشه و فولاد به کار رفته که بسیار بسیار دلپذیر است اما بی‌تردید برای برخی از مشتریان، یک ننگ محسوب می‌شود.»

این محل پیش‌تر فروشگاه وسایل ورزشی «نایک» بود که به همین دلیل اصطلاحا «شهر نایک» خوانده می‌شد.

تصمیم تیفانی به تمدید نکردن اجاره این محل، تنها خبر بد برای سازمان ترامپ نیست. سای وَنس، دادستان ناحیه «منهتن» نیویورک، از سال ۲۰۱۷ تاکنون در حال تحقیق در مورد دونالد ترامپ و هم‌پیمانانش است. تحقیقات آقای ونس جدی‌ترین تهدید حقوقی است که آقای ترامپ به غیر از دو استیضاح خود به‌عنوان رئیس‌جمهور، با آن روبه‌رو بوده است.

دادگاه عالی ایالات‌متحده، روز دوشنبه تلاش آقای ترامپ برای ممانعت از دسترسی آقای ونس به پرونده مالیاتی او را رد کرد. دفتر دادستانی ناحیه منهتن در حال تحقیق درباره این نکته است که آیا آقای ترامپ به منظور دریافت بهترین وام بانکی، به دروغ و با تقلب، ارزش املاک خود را بیشتر نشان داده و در عین حال، ارزیابی به مراتب کمتری از آن‌ها به اداره مالیات ارائه کرده است یا نه؟

آقای ترامپ در دفاع از موقعیت خود درصدد برآمد تا ادعا کند که به‌عنوان رئیس‌جمهور در مقابل تحقیقات جنایی از «مصونیت کامل» برخوردار است اما دادگاه عالی این مدعی را نپذیرفت. پس از آن، آقای ترامپ تلاش کرد برای ادامه جلوگیری از ادامه تحقیقات، درخواست رسیدگی اضطراری کند که آن‌هم با شکست روبه‌رو شد.

© The Independent

بیشتر از جهان