سه برابر شدن قیمت رزرو اتاق‌ در هتل ترامپ همزمان با مراسم تحلیف بایدن

قبلا بهای اتاق دو نفره برای هر شب ۸۸۶ دلار بود

نمایی از ساختمان هتل دونالد ترامپ در واشینگتن دی‌سی- Daniel SLIM / AFP

هتل «ترامپ اینترنشنال» در واشینگتن دی‌سی پیش از مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب، قیمت‌های خود را بیش از سه برابر معمول افزایش داده است.

این هتل اخیرا رزرو اتاق‌ در تاریخ‌های بین ۱۶ تا ۲۰ ژانویه را که پیش‌تر و احتمالا با انتظار تحلیف آقای ترامپ، از دسترس خارج کرده و کنار گذاشته بود، آزاد کرده است.

اتاق‌ها با قیمت‌های بالاتر از حد معمول برای رزرو آزاد شده‌اند. قبلا بهای اتاق دو نفره برای هر شب ۸۸۶ دلار بود و هر سوئیت شبی دو هزار و ۲۲۵ دلار قیمت داشت. اینک به نظر می‌رسد که قیمت‌ها افزایش یافته است. وب‌سایت هتل اکنون اعلام کرده است برای مهمانانی که در هفته تحلیف در این هتل اقامت می‌کنند، حداقل دو شب رزرو لازم است و ارزان‌ترین اتاق‌ها برای ۱۹ و ۲۰ ژانویه هر شب دو هزار و ۲۲۵ دلار خواهد بود. در روزهای دیگر ژانویه، متوسط قیمت اتاق ۴۳۶ دلار است.

«ترامپ اینترنشنال» تنها هتل در واشنگتن نیست که به امید تقاضای بیشتر در حوالی زمان مراسم تحلیف، قیمت‌ها را افزایش می‌دهد اما اکنون قیمت آن، به‌مراتب از اکثر رقبا بالاتر است.

تصمیم برای رفع مسدود بودن رزرو، نزدیک به روز تحلیف، با اصرار مالک این هتل در عدم پذیرش شکست در انتخابات در تعارض است. آقای ترامپ و تیمش بارها و بارها ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کرده و در تلاش برای لغو نتایج انتخابات سوم نوامبر، بیش از ۵۰  شکایت حقوقی را در دادگاه طرح نموده‌اند، اما اکثر آن‌ها یا رد شد یا پس گرفته شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرهای متفاوتی درباره برنامه‌های خود آقای ترامپ برای روز بیستم ژانویه گزارش شده است؛ گرچه اکنون بعید به نظر می‌رسد که وی از سنت سیاسی امریکا مبنی بر حضور رئیس‌جمهور در مراسم تحلیف جانشین خود پیروی کند. پیش از این نیز گزارش‌هایی مبنی بر اینکه آقای ترامپ در حال برنامه‌ریزی تجمعی جداگانه برای تحت‌الشعاع قرار دادن مراسم تحلیف آقای بایدن و احتمالا اعلام قصد خود برای نامزدی مجدد در سال ۲۰۲۴ است، منتشر شده بود.

برخی از طرفداران آقای ترامپ در فیس‌بوک برای ۲۰ ژانویه از یک رویداد آنلاین تحت عنوان «مراسم تحلیف ترامپ» خبر داده بودند. فیس‌بوک خیلی سریع یک تکذیبیه به این رویداد اضافه کرد.

سازمان ترامپ در اوایل سال جاری اعلام کرد که قصد دارد هتل واشنگتن دی سی را بفروشد اما واشنگتن‌پست به نقل از منابعی اعلام کرد که این طرح به دلیل سقوط بازار متوقف شده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی