دفاع آوانسیان از عنوان قهرمانی اروپا با پیروزی خونین بر جاش کلی

آوانسیان را در آستانه قهرمانی جهان قرار دارد

داوید آوانسیان (راست) ورزشکار اهل روسیه-  Bobby Ellis/Getty Images/AFP

داوید آوانسیان در دفاعی خونین از عنوان قهرمانی میان‌وزن اروپا، جاش کلی را در شش روند از پا در آورد.

در این مبارزه که چند بار به تعویق افتاده بود، مشت‌زن روس قدرت و مهارتش را در ورزشگاه ومبلی خالی از جمعیت نشان داد.

این پیروزی راه آوانسیان را برای قهرمانی جهان هموار می‌کند. خوی تهاجمی او که اغلب پیش از مسابقه پشت نیشخندی پنهان است، با اولین زنگ مسابقه خودش را نشان داد.

کلی که آشکارا قد و وزنش از حریف بیشتر بود، در روند دوم هوک چپ زیبایی رها کرد که حریفش را گیج کرد و ممکن بود مبارزه را به آخر برساند.

اما آوانسیان بعد از چند ثانیه به خود آمد و همین سرنوشت مسابقه را عوض کرد.

پیش از آن که کلی بتواند در گوشه رینگ به خود بیاید، خون از گردنش سرازیر شده بود، و آوانسیان لبخندی به لب داشت؛ شاید می‌دانست که کار حریف بریتانیایی را خواهد ساخت.

سرعت مبهوت کننده کلی در آغاز جالب بود و جلو حریف را می‌گرفت، اما هر چه از زمان مبارزه گذشت، تجربه آوانسیان بیشتر به کارش آمد.

بوکسور روسی کارآیی بیشتری هم داشت و بدن مشت‌زن اهل ساندرلند را زیر رگبار حملاتش گرفت.

در روند چهارم کلی یک زخم دیگر هم برداشت، این بار نزدیک چشم راستش، و آوانسیان آرامش و بی‌رحمی خود را حفظ کرد.

در دوران کرونا، مشت‌زن‌هایی که در خانه حریف به میدان می‌روند، به دلیل نبود تماشاگر موفقیت زیادی کسب کرده‌اند. آوانسیان که قبل از این مبارزه بخت چندانی برایش تصور نمی‌شد، از این فرصت برای ارائه نمایشی شسته و رفته استفاده کرد.‌

او که در همه جای دنیا مسابقه داده است، با تکیه به تجربه‌اش بی‌امان حمله می‌کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آوانسیان می‌دانست که کلی دوام نخواهد آورد و وقتی در روند ششم هوک چپش را به صورت کلی کوبید، مشت‌زن بریتانیایی به سمت زمین سکندری خورد و خستگی کاملا در چهره‌اش مشهود بود.

آوانسیان به داور مهلت شمارش نداد، و رگباری از مشت روانه سر و بدن کلی کرد.

کلی گیج و آسیب‌پذیر شده بود، و آدام بوت، مربی او، حوله را به درون رینگ انداخت. او یک هفته پیش گفته بود که می‌توانست جاش وارینگتون را در شکست جنجالی‌اش مقابل مائوریتسیو لارا نجات بدهد.

بوت به قولش عمل کرد و کلی ناامید را دلداری داد. آوانسیان که در پوست خود نمی‌گنجید، از یک سوی رینگ به سوی دیگر می‌پرید و شادمانی می‌کرد.

پیروزی در این مبارزه نفس‌گیر حالا آوانسیان را در آستانه قهرمانی جهان قرار داده است، در حالی که کلی باید به خود بیاید تا عزمش را برای باقی ماندن در بالای رده‌بندی بوکس جهانی نشان بدهد.

© The Independent

بیشتر از ورزش