در حضور هزار تماشاچی، آنتونی جاشوا به مصاف کوبرات پولف می‌رود

پولف، حریف جاشوا پیشکسوت ۳۹ساله‌ای است که در سال ۲۰۰۹ شروع به بازی حرفه‌ای کرد

در سال ۲۰۱۷ قرار بود جاشوا در حضور ۷۰ هزار هوادار برای اولین بار به مصاف پولف برود- Al Bello/Getty Images/AFP

شنبه ۱۳ دسامبر در حضور یک هزار تماشاچی آنتونی جاشوا و کوبرات پولف در مسابقات بوکس قهرمانی سنگین وزن در ورزشگاه ومبلی آرنا به مصاف هم خواهند رفت.

آنوتنی جاشوای بریتانیایی در اولین مسابقه‌اش پس از بازپس گرفتن کمربندهای قهرمانی از اندی رویز در عربستان سعودی (تقریباً یک سال پیش) حال در مقابل رقیب بلغاری از عناوین قهرمانی خود در WBO، WBA و IBF  دفاع می‌کند. 

در ابتدا قرار بود این نبرد در ورزشگاه اُتو آرنا (O۲ Arena) برگزار شود، اما از آن زمان به دلایل لجستیکی مسابقه به ومبلی آرنا منتقل شده است. به دلیل محدودیت‌های کرونا در لندن تنها هزار تماشاچی می‌توانند مسابقه را حضوری مشاهده کنند. 

ادی هیرن، مروج جاشوا، گفت: «از دیدن بازگشت طرفداران به مسابقات زنده بوکس خیلی خوشحالم. طی ده ماه گذشته تیم ما فوق‌العاده کار کرده است، اما حقیقت این است که ما با انرژی و جو تماشاچی زنده است که نفس می‌کشیم. 

بسیار مایه دلگرمی است که تماشاچیان می‌توانند دوباره مسابقه آنتونی جاشوا را از نزدیک ببینند. وی طی چند سال گذشته، بارها رکورد حضور تماشاچی را شکسته است. این یک حرکت مثبت برای بوکس و همه ورزش‌ها است. خوش آمدی!» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دستورالعمل‌های ایمنی سختگیرانه‌ای مطابق با مقررات دولت برای تماشاچیان وجود خواهد داشت. دارندگان بلیط فقط مجاز به حضور همراه با اعضای خانواده خود هستند و مجاز به پس دادن بلیط یا فروش مجدد آن نیستند. 

جان دروری، نایب رئیس ومبلی آرنا گفت: «بازگشایی ورزشگاه به روی تماشاچیان مایه خوشحالی ماست. دیدن مبارزه آنتونی جاشوا بهترین فرصت برای بازگشایی ورزشگاه است. 

ما برای بازگشایی، همه دستورالعمل‌های بهداشتی دولت و مقامات محلی را اجرا کرده‌ایم و مشتاقانه منتظریم که طرفداران مسابقات را بدون خطر ابتلا به کرونا به ورزشگاه بازگردانیم.» 

پولف، حریف جاشوا پیشکسوت ۳۹ساله‌ای است که در سال ۲۰۰۹ شروع به بازی حرفه‌ای کرد. در بازار شرط‌بندی جاشوا برنده این رویارویی سنگین‌وزن تصور می‌شود. با این حال، پولف در کارنامه خود تنها یک باخت را تجربه کرده است، یک شکست حذفی برابر ولادیمیر کلیچکو در سال ۲۰۱۴. 

در سال ۲۰۱۷ قرار بود جاشوا در حضور ۷۰ هزار هوادار برای اولین بار به مصاف پولف برود، اما این بلغاری به دلیل مصدومیت مجبور به‌ عدم ادامه بازی‌ها شد. جاشوا در عوض کارلوس تاکام را که در آخرین فرصت جایگزین پولف شده بود، شکست داد. 

اگر جاشوا در دفاع از عناوین قهرمانی خود موفق شود، ادی هرن یک رویارویی دوجداله را بین جاشوا و تایسون فیوری برای سال ۲۰۲۱ از حالا برنامه‌ریزی کرده است. آن رویارویی بزرگ‌ترین مبارزه در تاریخ بوکس انگلیس خواهد بود.

© The Independent

بیشتر از ورزش