رد دادخواست ناوالنی؛ تنها ۱.۵ ماه تخفیف در مجازات زندان داده شد

ناوالنی درخواست آزادی سریع خود را به دادگاه ارایه داده بود اما دادگاه آن را به سرعت کرد

ناوالنی با کنایه درباره حکم امروز دادگاه گفت: «آنها یک ماه و نیم مجازات را کاهش داده‌اند. عالی است!» - عکس از رویترز

دادخواست الکسی ناوالنی، منتقد کرملین، مبنی بر وجود انگیزه سیاسی در پشت حکم سه سال زندان خود را در دادگاه امروز شنبه دوم اسفندماه باخت اما مدت زندانش اندکی کوتاه شد.

ناوالنی، برجسته‌ترین منتقد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در اوایل ماه جاری میلادی به دلیل تخلف از آزادی مشروط که به گفته وی جعل شد، زندانی شد. کشورهای غربی این پرونده را محکوم کرده‌اند و در حال بحث درباره تحریم‌های احتمالی روسیه هستند.

به گزارش رویترز، ناوالنی درخواست آزادی سریع خود را به دادگاه ارائه داده بود. دادگاه مسکو به‌سرعت دادخواست ناوالنی را رد کرد، اما مدت زندان اصلی او را تنها به‌مدت شش هفته کوتاه کرد. مدت اصلی زندان او ۳.۵ سال بود.

اما با توجه به مدت زمانی که او قبلا در حبس خانگی گذرانده بود، این مدت به حدود دو سال و هشت ماه کاهش یافت. وکیل او روز شنبه گفت که او اکنون باید کمی بیش از دو و نیم سال را در پشت میله‌های زندان سپری کند.

ناوالنی با کنایه درباره این حکم گفت: «آنها یک ماه و نیم مجازات را کاهش داده‌اند. عالی است!»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این سیاستمدار مخالف پیش از این به قاضی گفته بود که بر اساس تشخیص دادگاه قبلی، مجرم نیست. ناوالنی ماه گذشته پس از دوره درمانی که به دلیل مسمومیت با سم اعتصاب در آلمان گذراند، به روسیه بازگشت.

با این وجود، ناوالنی گفت که از بازگشت به روسیه پشیمان نیست زیرا اعتقاد او به خدا به او کمک کرده و «قدرت در حقیقت نهفته بود.» او افزود: «کشور ما بر پایه بی‌عدالتی استوار است. اما ده‌ها میلیون نفر خواستار حقیقت هستند و دیر یا زود آن را درمی‌یابند.»

ناوالنی قرار است روز شنبه دوباره به دلیل اتهام جداگانه‌ای که علیه او مطرح شده، در دادگاه حاضر شود.

در این پرونده دوم، ناوالنی متهم به بدنام کردن یکی از کهنه سربازان جنگ جهانی دوم است که سال گذشته در ویدئو تبلیغاتی حمایت از اصلاحات قانون اساسی شرکت کرد. این اصلاحات به پوتین اجازه داد که در صورت تمایل برای دو دوره دیگر بعد از ۲۰۲۴ نامزد شود.

بیشتر از جهان