مردم در دوره همه‌گیری کرونا مهربان‌تر شده‌اند

نظرسنجی مؤسسه تراولاج نشان می‌دهد که مردم در طول سال گذشته نسبت به هم دوستانه‌تر رفتار می‌کنند

یک سوم افراد معتقدند خوبی کردنِ اتفاقی و گه‌گاه، مُسری است - Sergei SUPINSKY / AFP

پژوهش جدیدی نشان می‌دهد مردم از آغاز همه‌گیری تاکنون با یکدیگر مهربان‌تر شده‌اند. 

نظرسنجی مؤسسه تراولاج از دو هزار نفر نشان می‌دهد مردم در طول سال گذشته نسبت به هم دوستانه‌تر رفتار می‌کنند و بیشتر می‌کوشند با بستگان خود در ارتباط باشند و پول بیشتری به خیریه‌های توزیع غذا و سایر نهادهای خیریه می‌دهند. 

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد مردم بیشتر با غریبه‌ها سر صحبت را باز می‌کنند و دوستان خود را با هدیه دادن غافلگیر می‌کنند. این پژوهش نشان داد یک سوم افراد معتقدند خوبی کردنِ اتفاقی و گه‌گاه مسری است. 

در عین حال از هر چهار شرکت‌کننده یک نفر گفت از رفتار کاپیتان سر تام مور الهام گرفته که نسبت به دیگران مهربان‌تر و بخشنده‌تر باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سر تام مور که اوایل این ماه از دنیا رفت، با پیاده‌روی مستمر دور باغچه‌اش، بیش از ۳۳ میلیون پوند برای خیریه‌های وابسته به سازمان ملی خدمات بهداشتی جمع کرد و به سرخط خبرها راه یافت. او با این کار نشان شوالیه را از آن خود کرد. 

در بخش دیگری از این نظرسنجی تراولاج، چند نمونه دیگر از رفتارهای محبت‌آمیز کارکنان این مؤسسه در چند ماه اخیر آمده است. مثلاً یکی از مدیران هتل در میلتون کینز به شخص بی‌خانمانی پیشنهاد داد مسؤول پذیرش هتل شود و بدین ترتیب به او کمک کرد از نو زندگی‌اش را بسازد.

همچنین دفتر مرکزی تراولاج در وارینگتون ۴۰ اتاق در اختیار خانواده‌های سیل‌زده گذاشت که ماه گذشته در پی وقوع طوفان کریستوفر بالاجبار خانه و کاشانه خود را ترک کرده بودند. 

شکیلا احمد سخنگوی تراولاج گفت: «یکی از نکات مهمی که در همه هتل‌های خود شاهد آن هستیم این است که مهربانی در این دوران سخت و پرآشوب بیشتر شده است. پژوهش ما همچنین نشان می‌دهد مهربانی مسری است و در دوران همه‌گیری کووید-۱۹ سراسر بریتانیا را فرا گرفته است. به هر ۵۶۳ شعبه هتل‌مان در بریتانیا افتخار می‌کنیم که هر روز بیش از مسؤولیت خود برای مهمان‌ها و جامعه محلی خود زحمت می‌کشند. 

مهربانی واقعا بر زندگی آدم‌ها اثر دارد؛ چه کمک به سیل‌زده‌ها باشد، چه آماده کردن بسته‌های کالا برای مهمانان سازمان ملی خدمات بهداشتی باشد و چه کمک به فردی بی‌خانمان تا بتواند زندگی خود را از نو بسازد.»

© The Independent

بیشتر از زندگی