حالا نوبت کنار گذاشتن گرت بیل است

بیل در تابستان ۲۰۲۰ و پس از نارضایتی زیدان و نیمکت نشینی‌های فراوان در رئال مادرید، به صورت قرضی به تاتنهام پیوست

گرت بیل مهاجم ولزی تیم فوتبال تاتنهام - Glyn KIRK / POOL / AFP

تیم فوتبال تاتنهام و یاران ژوزه مورینیو، در این روزهای فوتبالی اوضاع چندان خوشی را سپری نمی‌کنند. نتایج ضعیف مسابقات لیگ برتر انگلستان و حذف آن‌ها در یک بازی دراماتیک در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام حذفی انگلستان در مقابل اورتون، کار را بیش ‌از پیش برای آن‌ها دشوار کرده است.

تیمی که در ابتدای مسابقات، کارش را بسیار خوب آغاز کرد و خود را در رده‌های بالای جدول می‌دید، حالا در رده هشتم جدول قرار دارد. به گفته کارشناسان خبره در دنیای فوتبال، یکی از مشکلات تیم فوتبال تاتنهام در این فصل، این است که مورینیو، ستاره‌های این تیم را کنار گذاشته است. دله آلی که از بهترین بازیکنان این تیم در دوران پوچتینو بود، پس از روی کار آمدن مورینیو به‌عنوان سرمربی،  به یک نیمکت‌نشین مطلق تبدیل شد و به نظر می‌رسد هیچ جایی در تفکرات مورینیو را ندارد.

حال به نظر می‌رسد که این بار نوبت گرت بیل شده است. بیل در تابستان ۲۰۲۰ و پس از نارضایتی زیدان و نیمکت نشینی‌های فراوان در رئال مادرید، به صورت قرضی و با بند تبدیل شدن به قرارداد دایمی در صورت رضایت تاتنهام، به این تیم پیوست. همگان بر این تصور بودند که او می‌تواند در بازگشت به تیم سابق خود یعنی تاتنهام، دوباره متولد شود و به دوران اوج خود بازگردد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ابتدای ورود به این تیم، به نظر می‌رسید استفاده نکردن مورینیو از بیل، به دلیل آماده نبودن این بازیکن از نظر شرایط بدنی و تمرینی  باشد. او در تمرینات سخت تلاش می‌کرد تا بتواند نظر آقای خاص را به خود جلب کند اما چیزی که معلوم است، مورینیو تمایل چندانی به استفاده از او ندارد، درحالی که شوق بازی کردن و درخشش در میدان، بر چهره او نقش بسته است. به گفته مورینیو، وی با بیل مشکلی ندارد و اگر بازیکنی در شرایط آمادگی کامل باشد، از او استفاده خواهد کرد. او اظهار داشت که دو روز قبل از بازی مقابل اورتون، بیل تقاضای اسکن پا داشته و روز سه‌شنبه با تیم تمرین کرده اما به دلیل ترس از مشکل به وجود آمده، خودش خواسته است تا در آن بازی حضور نداشته باشد.

این صحبت‌های مورینیو زمانی مطرح شد که بیل، پس از بازی، در پست اینستاگرامی خود، عکسی از خود در حال تمرین منتشر کرد و زیر آن نوشت: یک روز تمرینی خوب؛ او به این ترتیب نشان داد که هیچ مشکلی برای بازی مقابل اورتون نداشته است و شاید به این گونه مشخص می‌شود که به عبارتی، مورینیو او را کنار گذاشته شده است.

به نظر می‌رسد مورینیو به این نتیجه رسیده باشد که جذب کردن بیل از ابتدا کار اشتباهی بود و او دیگر ستاره سابق نیست. برخی دیگر بر این باورند که این کار بیل، شروع جنگ جدیدی با مورینیو است؛ اما آقای خاص این مورد را نپذیرفت و عنوان کرد بازی نگرفتن او مقابل اورتون به درخواست خود بازیکن بوده است. او از پست اینستاگرامی بیل ابراز ناراحتی کرد اما گفت که در بازی مهم این هفته مقابل سیتی، در صورت آماده بودن بیل، از او در ترکیب اصلی استفاده خواهد کرد. ولی با توجه به شرایط موجود در تاتنهام و بازی نکردن‌های گرت بیل، به نظر می‌رسد این ستاره ولزی، در انتهای فصل دوباره به تیم رئال مادرید باز خواهد گشت.  

بیشتر از ورزش