رهبر کاتولیک‌های جهان به‌زودی عازم عراق خواهد شد

سفارت عراق در واتیکان اعلام کرد که پاپ، در تاریخ ششم مارس با آیت‌الله سیستانی دیدار خواهد کرد

رهبر کاتولیک‌های جهان در حالی به عراق سفر می‌کند که از سال ۲۰۱۳ تاکنون به چند کشور مسلمان سفر کرده است- HANDOUT/VATICAN MEDIA/AFP

روز گذشته، به منظور فراهم آوردن مقدمات سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، هیئتی از واتیکان، به شهر نجف در کشور عراق وارد شدند. همزمان با سفر این هیئت، سفارت عراق در واتیکان اعلام کرد که پاپ، در تاریخ ششم مارس (شانزدهم اسفند) با آیت‌الله سیستانی دیدار خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، هیئت مذکور به‌محض ورود به استان نجف، عازم شهر قدیمی نجف شدند و در خصوص سفر آتی پاپ به این شهر، نشستی را با مقامات مسئول در دفتر آیت‌الله علی سیستانی، برگزار کردند.

سفر ویژه به عراق

رسانه‌های ایتالیا و واتیکان در هشتم ماه فوریه سال جاری، از دیدار قریب‌الوقوع پاپ فرانسیس با آیت‌الله سیستانی خبر داده بودند و با عناوین مختلفی از جمله «سفر تشریفاتی» تا «سفری ویژه» از این برنامه نام بردند و درباره محتوای این سفر نیز اعلام کردند که دو این شخصیت دینی، احتمالا یک اعلامیه مشترک برادری امضا خواهند کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنابر این گزارش، پاپ فرانسیس در روز پنجم مارس آتی، ابتدا به بغداد وارد می‌شود و پس از استقبال رسمی «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق، در سالن تشریفات فرودگاه بین‌المللی بغداد با وی دیدار خواهد کرد. او سپس به کاخ ریاست‌جمهوری می‌رود تا با «برهم صالح»، رئیس‌جمهور عراق نیز دیداری داشته باشد. علاوه بر این، قرار است پاپ با اسقف‌ها و بزرگان کلیسای سریانی کاتولیک (سید النجاه) بغداد نیز ملاقات کند.

در روز شنبه ششم مارس (شانزدهم اسفند)، پاپ فرانسیس با هواپیما بغداد را به مقصد نجف اشرف ترک خواهد کرد تا با آیت‌الله سیستانی دیدار کند. پس از آن، با هواپیما به الناصریه، مرکز استان ذی‌قار، می‌رود تا از شهر باستانی اور بازدید کند. عصر همان روز در بغداد، وی در مراسم کلیسای مار یوسف شرکت خواهد کرد.

رهبر کاتولیک‌های جهان، روز هفتم مارس به اربیل سفرمی‌کند تا با مقامات منطقه کردستان و شماری از شخصیت‌های دینی این منطقه، در سالن تشریفات فرودگاه شهر دیدار کند. پاپ، صبح هشتم مارس به ایتالیا بازمی‌گردد.

چهارمین سفر رهبر کاتولیک‌های جهان به کشورهای مسلمان

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، ژوئن  سال ۲۰۱۹ در جمع حاضران در مراسمی در واتیکان، از علاقه خود برای سفر به کشور عراق سخن به میان آورده بود. وی در آن مراسم اظهار داشت: «وقتی به عراق می‌اندیشم، یک موضوع ذهن مرا مدام مشغول می‌کند؛ من می‌خواهم سال آینده (۲۰۲۰) به عراق بروم.»

رهبر کاتولیک‌های جهان در حالی به عراق سفر می‌کند که از سال ۲۰۱۳ و پس از برعهده گرفتن این منصب، به چند کشور مسلمان شامل ترکیه (سال ۲۰۱۴)، جمهوری آذربایجان (۲۰۱۶) و مصر (۲۰۱۷) نیز سفر کرده است.

بیشتر از جهان