حمله پهپادی به محموله سلاح «شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران»

رسانه‌های عراقی حمله در استان دیرالزور را به اسرائیل نسبت دادند

تصور آرشیوی از واکشن پدافند هوایی سوریه به حمله‌ موشکی-AFP

دیدبان حقوق بشر سوریه به نقل از منابع خود از حمله پهپاد‌های ناشناس به یک محموله سلاح در مرز عراق و سوریه خبر داد. مسیری که معمولا نیروهای نیابتی تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران برای انتقال سلاح از آن استفاده می‌کنند.

رسانه‌های عراقی در اقدامی کم‌سابقه این حمله را به اسرائیل نسبت داده‌اند اما ارتش اسرائیل از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این درحالی است که ارتش اسرائیل در برآورد اطلاعاتی اخیر خود پیش‌بینی کرده بود که جمهوری اسلامی ایران و نیروهای نیابتی‌اش امسال در عراق و یمن فعال‌تر خواهند بود.

دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، می‌گوید این حمله عصر پنجشنبه و در حالی که هنوز هوا روشن بود در نزدیکی ابوکمال در شرق استان دیرالزور انجام شده است.

این گزارش‌ حاکی از آن است که خودروی هدف گرفته شده حامل سلاح و مهمات بوده است. هنوز گزارشی از کشته‌ها و مجروحان احتمالی این حمله منتشر نشده است.

پیش از این نیز گزارش‌هایی در مورد حمله اسرائیل به محموله‌های سلاح یا پول منتشر شده بود. محموله‌هایی که گفته می‌شود جمهوری اسلامی ایران برای نیروهای نیابتی خود در سوریه و لبنان ارسال می‌کند. البته مقامات اسرائیل هیچگاه انجام این حمله‌ها را تایید یا تکذیب نکرده‌اند. رویکردی که مقامات جمهوری اسلامی نیز آن را دنبال می‌کنند و پاسخ آنها به گزارش‌هایی از این دست معمولا سکوت است.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش کرده‌اند که انجام این حمله در روشنی روز، اضطراری بودن آن را نشان می‌دهد.

منابع اطلاعاتی به کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل گفتند که هدف حمله عصر پنجشنبه منهدم کردن سیستم‌های تسلیحاتی و ارسال این پیام برای تهران بوده که در شرق سوریه آسیب‌پذیر است.

حمله گسترده ماه گذشته در شرق سوریه علیه پایگاه‌های سپاه قدس و نیروهای نیابتی‌‌اش که ۵۷ کشته بر جای گذاشت نیز به اسرائیل نسبت داده شده است.

بیشتر از جهان