«تا زمانی که همه واکسینه نشوند، مسافرت امکان‌پذیرنیست»

انتظار می‌رود که طرح واکسیناسیون دولت در پاییز تکمیل شود

سفر‌های خارجی به «واکسینه شدن همه‌ مردم» در بریتانیا و احتمالا در خارج از آن، بستگی دارد - Oli SCARFF / AFP

وزیر حمل‌ونقل می‌گوید تا زمانی که همه بزرگسالان در بریتانیا واکسینه نشده‌اند، سفر‌های بین‌المللی غیرقانونی خواهند بود.

گرنت شپس در برنامه «صبحانه با بی‌بی‌سی» گفت که سفر‌های خارجی به «واکسینه شدن همه‌ مردم» در بریتانیا و احتمالا در خارج از آن، بستگی دارد.

وی این اظهارات را پس از اعلام برنامه‌های دولت برای قرنطینه کردن مسافرانی که وارد بریتانیا می‌شوند، بیان کرد: جریمه‌های تا ۱۰ سال زندان برای افرادی اعمال می‌شود که اعلام نمی‌کنند در طول ۱۰ روز قبل از ورود به بریتانیا، به کشور پرتغال یا دیگر کشورهای «لیست قرمز» سفر کرده‌اند.

«لوییز مینچین«، مجری برنامه، از آقای شپس پرسید: «بسیاری از مردم، از جمله آن‌هایی که در صنایع مسافرتی فعالیت می‌کنند، در مورد زمان برداشته شدن این محدودیت‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند. حال شما بگویید راه‌حل چیست و برای تغییر وضعیت موجود چه کار باید کرد؟»

وزیر حمل‌ونقل پاسخ داد: «پیش از هرچیز، همه باید واکسن بزنند.» انتظار می‌رود که طرح واکسیناسیون دولت در پاییز تکمیل شود. خانم مینچین پرسید: «یعنی تا آن زمان، این محدودیت‌های برداشته نمی‌شوند؟». 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای شپس پیش از اشاره به سخنرانی آقای نخست‌وزیر در روز ۲۲ فوریه درباره کاهش برخی از محدودیت‌ها، گفت: «همین طور است.» وی افزود: «برای برداشتن محدودیت‌ها در سطح بین‌المللی گسترده‌تر، باید منتظر بمانیم تا کشورهای دیگر هم به ما برسند.»

وزیر حمل‌ونقل در این برنامه تلویزیونی همچنین تاکید کرد که مجازات ۱۰ سال زندان برای افرادی که در فرم اطلاعات خود دروغ نوشته‌اند، کاملا مناسب است. وی گفت: «به نظر من مردم بریتانیا از ما انتظار دارند که با قدرت عمل کنیم.»

آقای شپس در اقدامی که صنایع مسافرتی را خشمگین برانگیخته، به مردم هشدار داد تا از برنامه‌ریزی برای سفر خودداری کنند. او به «بی‌بی‌سی تودی» گفت: «اگر کسی میان شنوندگان این برنامه، قصد دارد در شرایط فعلی سفر برود، بداند که از لحاظ قانونی اجازه‌ این کار را ندارد. تا وقتی از نتایج محدودیت‌ها آگاهی پیدا نکردید، لطفا برنامه سفر داخلی یا خارجی نگذارید؛ چون غیرقانونی است. ما نیز تا زمان دستیابی به آمار و اطلاعات بیشتر در مورد واکسن‌ها نمی‌توانیم نتیجه‌گیری کنیم. من واقعا نمی‌دانم اوضاع در تابستان چطور خواهد بود. هنوز نمی‌توانم اطلاعاتی به شما بدهم. بهتر است صبر کنید تا مشخص شود و سپس بعد برای سفر‌هایتان برنامه‌ریزی کنید. توصیه من این است که در این مرحله، هیچ اقدامی نکنید.»

آقای شپس پیش‌تر هم در شبکه اسکای نیوز گفته بود: «ما از بهار سال گذشته در قرنطینه هستیم.» اما ، دولت در ماه مارس ۲۰۲۰ قرنطینه را برداشت و در ماه ژوئن مجددا آن را برقرار کرد.

وزیر حمل‌ونقل همچنین اظهار داشت، از زمانی که مت هانوک، وزیر بهداشت اعلام کرد ۴ هزار و ۶۰۰ قرارداد منعقد شده، تعداد اتاق‌های هتل‌ها افزایش پیدا کرده است.

به گفته آقای شپس، بیش از پنج هزار اتاق هتل بلافاصله در دسترس قرار گرفتند.

© The Independent

بیشتر از سفر