برد آسان نادل و سیتسیپاس در روز دوم مسابقات تنیس آزاد استرالیا

نادال چند روز مانده به شروع مسابقات دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه کمر شده بود

رافائل نادال مرد شماره دو تنیس جهان - David Gray / AFP

مسابقات تنیس آزاد استرالیا دومین روز خود را پشت سر گذاشت و بازیکنان بزرگ ومدعی راهی دور دوم این مسابقات شدند.

در بازی‌های نخست در قسمت مردان رافائل نادال اسپانیایی، مرد شماره دوی تنیس جهان به مصاف بازیکن جوان و گمنام، لاسلو جیره از کشور صربستان رفت. نادال که چند روز مانده به شروع مسابقات دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه کمر شده بود، با انگیزه‌ای مثال‌زدنی در این مسابقه حاضر شد. او رقابت را بسیار خوب و قدرتمند آغاز کرد و با ضربات تمام‌کننده در توپ‌های نخستین هر امتیاز اجازه خودنمایی را به حریف نداد، چیزی که در سبک بازی نادال وجود ندارد و او معمولاً ترجیح می‌دهد تا با ضربات چرخشی یا اسپینی بازیکن را خسته کند و امتیاز لازم را کسب کند.

وقتی بازیکنی به سراغ ضربات محکم و در اصطلاح ضربات فلت می‌رود، احتمال خطا و از دست دادن امتیاز برای آن بازیکن بسیار بالا است، اما مشخص بود که نادال در این بازی مجبور شده است تا روش بازی خود را به دلیل آسیب‌دیدگی کمر تغییر دهد. او با ضربات فلت مخصوصاً در قسمت بک‌هند تعجب همگان را برانگیخت. او تصمیم داشت تا به این شکل، هنگام گرفتن امتیاز روند بازی را با حریف کوتاه کند تا مصدومیتش تشدید نشود. او همچنین از ضربات سرویس آرام‌تری برای شروع بازی استفاده می‌کرد، چرا که بیشترین فشار روی کمر بازیکنان تنیس هنگام زدن سرویس است. با این حال او توانست این رقابت حساس را در سه ست پیاپی به پایان برساند و پیروز شود. اما این روش بازی و مشخص شدن مصدومیتش برای دیگر بازیکنان آشکار شد و این می‌تواند در مراحل بالاتر و بازی‌های دشوار برای او مشکل‌ساز شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در دیگر بازی مهم این مرحله استفانو سیتسیپاس یونانی شانس پنجم قهرمانی در این مسابقات موفق شد جیل سیمون بازیکن سمج و پا به سن گذاشته فرانسوی را در یک بازی ساده و آسان در سه ست متوالی شکست دهد و راهی دور دوم مسابقات شد. در انتهای بازی او از عملکرد خوب خود در این دیدار با خنده و تمسخر، تعریف و تمجید فراوان کرد که با واکنش گزارشگر معروف جیم کوریر از قهرمانان سابق این مسابقات مواجه شد و این موضوع چندان برای سیتسیپاس جوان خوشایند نبود. او که فکر می‌کرد در این بازی کار بزرگی انجام داده است و رقابت سختی را برده. او در مرحله بعد باید مقابل کوکوناکیس جوان و جویای نام استرالیایی قرار بگیرد که حمایت تماشاگران کشور میزبان را نیز به همراه خواهد داشت.

در دیگر مسابقات برگزار شده در قسمت مردان می‌توان به برد مدودف شانس چهارم قهرمانی، آندری روبلف، ماتئو برتینی و حذف زودهنگام بائوتیستا آگوت اسپانیایی اشاره کرد.

در قسمت زنان نیز اشلی بارتی زن شماره یک تنیس جهان و شانس نخست قهرمانی در این مسابقات موفق شد تنها در ۴۴ دقیقه حریف گمنام خود از مونته‌نگرو را شکست دهد و به دور دوم مسابقات راه پیدا کند. از دیگر نتایج مهم می‌توان به حذف ویکتوریا آزارنکا از قهرمانان سابق در این رقابت‌ها اشاره کرد که در طول بازی نیز از لحاظ تنفسی دچار مشکل شده بود و در نهایت از دور مسابقات کنار رفت.

بیشتر از ورزش