پادکستی راجع به روابط جنسی زنان بریتانیایی-آسیایی

«برای مدت‌ها زنان از صحبت راجع به روابط جنسی منع شده‌اند»

NEW LINE CINEMA

بی‌بی‌سی پادکست جدیدی را با هدف هموار کردن مسیر گفتگو میان زنان بریتانیایی-‌آسیایی درباره روابط جنسی آغاز کرده است.

روز پنجشنبه، پخش نخستین قسمت این پادکست از سوی این مرکز رسانه‌ای آغاز شد. این پادکست «دختران سبزه هم آن کار را می‌کنند» نام دارد و میزبانان آن پاپی جِی، رویا اسلامی، و روبینا پابانی هستند. هر سه میزبان تلاششان این است تا زنان جوان را تشویق کنند تا آزادانه و فارغ از احساس شرم و محدودیت فرهنگی، راجع به رابطه جنسی صحبت کنند.

این پادکست بدون تعارف و پوشیدگی به مباحثی نظیر خودارضایی، بکارت، و اوج لذت جنسی می‌پردازد.

این میزبانان خودشان پیشینه‌‌های متفاوتی دارند: خانواده جِی بریتانیایی-بنگلادشی هستند، والدین پاباتی از شرق آفریقا می‌آیند و مادر و پدر اسلامی هر دو متولد ایرانند.

این سه‌ زن امیدوارند تا از طریق این پادکست تا حدی مشکلِ تابوی فرهنگی پیرامون رابطه جنسی زنان را به چالش بکشند.

پاباتی به ایندیپندت می‌گوید: «بسیاری از زنان بریتانیایی-آسیایی که در این مملکت زندگی می‌کنند از فرهنگی سنتی و پدرسالار می‌آیند. زن بودن در چنین فرهنگی یعنی اینکه ما باید نقش‌های مشخصی را بازی کنیم که البته نقش یک الهه جذاب متخصص رابطه جنسی جزو این وظایف نیست».

پاباتی البته معتقد است که فرهنگ عامه نیز در این میان نقش دارد. او توضیح می‌دهد: «ما در برنامه‌های تلویزیونی، فقط در سریال‌های عامه پسند در نقش دکتر و در برنامه «پانوراما» به عنوان دانشمند دیده می‌شویم، بنابراین برجسته کردن این واقعیت که ما هم مانند سایر انسان‌ها موجوداتی هستیم دارای حس جنسی و تمایلات و افرادی هستیم که اختیار بدنمان دست خودمان است، بسیار اهمیت دارد».

او می‌افزاید: «در واقع، ما هم رابطه جنسی را دوست داریم و آن را نه فقط برای درست کردن بچه که برای لذتش می‌خواهیم و صحبت کردن در این مورد نباید افراطی به نظر برسد».

اسلامی توضیح می‌دهد که چطور «به عنوان یک زن سبزه که در بریتانیا متولد و بزرگ شده است»، معمولا مردم از اینکه او به راحتی و با جزییات راجع به رابطه جنسی صحبت می‌کند، جا می‌خورند.

او می‌گوید: «از اینکه جامعه به ما به چشم کسی که فاقد حسِ جنسی است می‌نگرد خسته شده‌ام. آخرین دختر سبزه‌ای که در تلویزیون دیدم یک زن انتحاری بود که به خودش بمب بسته بود».

جِی توضیح می‌دهد که عواقب این مسئله این است که وقتی که فرد می‌خواهد وارد رابطه جنسی شود، مدام احساس می‌کند که دارد کار خطایی انجام می‌دهد و یا دارد والدینش را سرافکنده می‌کند.

او می‌گوید: «برای همین است که زنان معمولا موضوعات مربوط به رابطه جنسی، شرم و گناه را در یک مجموعه و با هم مورد بحث قرار می‌دهند».

جی ادامه می‌دهد: «ما سالیان طولانی از گفتگو درباره رابطه جنسی منع شده‌ایم. این خود وسیله‌ای است برای کنترل کردن زنان. در نتیجه این نگرش، تصور ما این است که این عمل بد است و ما تظاهر می‌کنیم که چنین چیزی اصلا وجود ندارد. در صورتیکه، در حقیقت روش برقراری رابطه جنسی باید آموزش داده شود. زیرا، برقراری رابطه جنسی کلا تجربه‌ای عادی و طبیعی است که تو باید از آن لذت ببری».

این سه زن امیدوارند که پادکست «دختران سبزه هم آن کار را می‌کنند» برخی از این پیش فرض‌های زیان آور را به چالش بکشد و زنان جوان از هر قومیتی را تشویق کند تا درباره رابطه جنسی به طور صادقانه گفتگو کرده و در این زمینه یکدیگر را توانمند کنند.

اسلامی می‌گوید: «ما درباره هر چیزی صحبت می‌کنیم، اندازه آلت تناسلی زن، تعدد روابط، موی آلت تناسلی، نرسیدن به اوج لذت جنسی، لذت جنسی متناوب. ما همدیگر را قضاوت نمی‌کنیم».

 نکته بسیار مهم این است که در این گفتگو، میزبانان ادعای متخصص بودند نمی‌کنند. اسلامی می‌گوید: «هیچکدام از ما در زندگیمان، رابطه جنسی تمام عیار نداشته‌ایم».

او می‌افزاید: «ما لذات و اشتباهات روابط جنسیمان را مرور می‌کنیم و از آن می‌آموزیم. فکر می‌کنم هر کسی که تا بحال به رابطه جنسی فکر کرده، می‌تواند با این پادکست ارتباط برقرار کند. ما مسائل را موشکافی می‌کنیم و گاهی مستهجن می‌شویم، اما تمام بحث‌هایمان واقع‌بینانه و صادقانه است. از ته دل امیدوارم که مردم با این پادکست ارتباط برقرار کنند». 

© The Independent

بیشتر از زندگی