برج ایفل با بودجه ۵۰ میلیون یورویی ترمیم و رنگ‌آمیزی می‌شود

قرار است کار بازسازی تا قبل از برگزاری مسابقات المپیک ۲۰۲۴ به پایان برسد

این بیستمین باری است که این بنای معروف پاریسی رنگ‌آمیزی می‌شود- MARTIN BUREAU / AFP

برج ایفل قرار است درست به‌موقع و قبل از مسابقات المپیک ۲۰۲۴ بازسازی شود. این عملیات، بزرگترین بهسازی برج ایفل از زمان احداث آن در ۱۳۰ سال پیش تا به امروز، خواهد بود.

این بیستمین باری است که این بنای معروف پاریسی رنگ‌آمیزی می‌شود اما این بار برج ایفل با رنگ و رویی تازه جلوه خواهد کرد و هاله‌ای طلایی، جایگزین رنگ قهوه‌ای این برج از سال ۱۹۶۸ به این سو، خواهد شد.

لایه‌های قبلی و رنگ «قهوه‌ای برج ایفلی»‌ تراشیده می‌شوند و جای خود را به «قهوه‌ای مایل به زرد» خواهد داد. این رنگی است که گوستاو ایفل نیز برای برج ایفل در نظر داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برج ایفل در اصل و زمانی که برای اولین بار در چارچوب «نمایشگاه جهانی»‌ در سال ۱۸۸۹ ساخته شد، قرمزرنگ بود اما در سال ۱۹۰۷ بود که در نهایت لایه‌‌ای از رنگ «قهوه‌ای زرد»، همانطور که آقای ایفل دوست داشت، روی آن را پوشاند.

پاتریک براکنو رویوو، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری برج ایفل گفت‌: «عملیات جدید بازسازی، به برج ایفل طیفی طلایی‌رنگ می‌بخشد که همان رنگی است که به دیدنش عادت داریم، درست به‌موقع و قبل از مسابقات المپیک.»

او افزود: « وقتی که آسمان پاریس آبی باشد، برج ایفل کمی براق و درخشنده به نظر خواهد رسید.»

عملیات بزرگ بازسازی در سال ۲۰۱۹ آغاز شده و باید تا قبل از سال ۲۰۲۲ تکمیل شود. برج ایفل با ارتفاع ۳۲۴ متر، از ۱۸ هزار قطعه فلزی ساخته شده که با دو و نیم میلیون پرچ به هم متصل هستند و نوسازی آن، پروژه‌ای زمان‌بر است. تخمین زده می‌شود که هزینه این کار به ۵۰ میلیون یورو، بالغ شود.

وجود سرب در لایه‌های قدیمی رنگی که تراشیده خواهند شد، به این معنی است که کارگران باید از پروتکل‌های سختگیرانه بهداشتی پیروی کنند. الن دوماس، مدیر فنی شرکت بهره‌برداری از برج ایفل گفته است که ایمنی در «اولویت» است.

برج ایفل هر هفت سال رنگ‌آمیزی شده اما برای کسانی که کار بازسازی را انجام می‌دهند، کاری مادام‌العمر است. آنتونی اولهاگارای، ۲۲ ساله که متخصص بالارفتن از سازه‌های بلند است، کار خود بر برج ایفل را با «ماجراجویی‌های بندبازی میان درختان»‌ مقایسه کرده است. چارلز هنری پیرت، همکار او، افزوده است:‌ «آویزان شدن از طناب در ارتفاع ۳۰۰ متری کاری نیست که آدم هر روز انجام دهد.»

برج ایفل پس‌زمینه مسابقه سه‌گانه ورزشی (مسابقه استقامتی ترکیبی از دو، شنا و دوچرخه‌سواری) و همچنین مسابقات شنا در فضای باز خواهد بود که قرار است در المپیک تابستانی ۲۰۲۴ در پاریس برگزار شود.

پاریس در حال حاضر در حال انجام یک عملیات بازسازی گسترده است که تنها بخشی از آن تا قبل از مسابقات آماده خواهد شد. این عملیات شامل پیشنهادهایی برای بازسازی مرکز پومپیدو و همچنین بازسازی خیابان شانزه‌لیزه و پل ینا است.

© The Independent

بیشتر از زندگی