کلکسیون پاییزی استلا مک کارتنی با همکاری فعالان محیط زیست

«اين جا مكاني است كه ما لحظه‌ای طولانى در آن مي گذرانيم»

photo: stellamccartney.com

استلا مک کارتنی به فعالیت برای محیط زیست شهرت دارد، اما جدیدترین کلکسیون این طراح مد ممکن است بار سیاسی عمده‌ای داشته باشد.

روز سه شنبه، مک کارتنی اعلام کرد شرکتش قاطعانه می‌خواهد اقدامی برای مقابله با تغییر اقلیم صورت دهد و با اعضای گروه کنشگر Extinction Rebellion برای عرضه مجموعه جدید مدهای پاییزی/ زمستانی ۲۰۱۹ همکاری کرده است.

فعالانی از جمله دیا وارد، روبی مون اسلو و توری تسویی، از جمله کسانی هستند که در کنار مدل‌هایی چون امبر والتا، چو وونگ، چلو پیرسون و ترینبتی هیل ایستادند و عکس گرفتند- همه آنها از طرفداران دو‌آتشه محیط زیست هستند.

تمثیل این کارزار، که توسط جانی دوفورت عکس‌برداری شده، تاثیر نیرومندی دارد. در یک صحنه، والتا روی یک کره عظیم دراز کشیده ، با پیراهنی کشباف به رنگ رنگین‌کمان در کنار دریا.

در تمثیل دیگر، مدل ۴۵ ساله بر زمینه‌ای از تپه‌های سبز در ولز دیده می‌شود، در حالی که کت پوست خز مصنوعی پوشیده و دو آلپاکا در کنارش ایستاده‌اند.

تمثیل دیگر که به‌ویژه جالب است، والتا را که در لبه صخره‌ای در ساحل ولز نشان می‌دهد، با یک مانتوی صورتی کم‌رنگ با لایه‌های روی شانه و کمربند قهوه‌ای بلوطی.

هر قطعه از این کلکسیون، تعهد مک کارتنی به پایداری را تصویر می‌کند، با چندین جامه که از مواد بازیافتی و پارچه‌هایی با نقش‌‌های تاریخی درست شده است.

پارچه ویسکوز بادوام نیز به کار رفته و هر تکه ژرسه و جین با استفاده از پنبه ارگانیک ساخته شده است.

مزون لوكس مد در ماه سپتامبر فیلم کوتاهی همراه کارزار جدید خود رونمایی خواهد کرد، که در آن جین گودال، طرفدار محیط زیست، سروده‌ای از جاناتان سافران فوئر، شاعر آمریکایی را می‌خواند.

شعر حاوی چنین ابیاتی است: «این جا مکانی است که ما لحظه‌های طولانی خود را در آن می‌گذرانیم، جایی است که ما ناچاریم همه چیز را متفاوت از آن گونه که یافتیم رها کنیم و این گزینه را داریم که چیزها را در وضعیتی بهتر باقی بگذاریم. این جا، فقط این جا، ما احساس می‌کنیم در خانه خودمان هستیم».

والتا همچنین ویدیوی کوتاهی همراه کارزارش کرده که در سراسر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی استلا مک کارتنی پست شده ‌است. در این ویدیو، والتا پنج راه برای نجات جهان به اشتراک می‌گذارد :«هر چیز باید مدور باشد، تمام سلاح‌ها را کنار بگذارید، زندان‌ها را اصلاح کنید، عشق بورزید، جنگ نکنید و علاوه بر مهربان و سپاسگزار بودن، ما باید ثابت کنیم که می‌توانیم برای تمام ساکنان این کره خاکی غذا تهیه کنیم».

کلکسیون پاییز/ زمستان ۲۰۱۹ استلا مک کارتنی از ماه اوت در اینترنت و در فروشگاه‌ها در دسترس خواهد بود.

© The Independent

بیشتر از زندگی