امير خان: پاکیائو پیروز شد ولی خطاهایی داشت

سائول آلوارز مکزیکی و امیر خان انگلیسی در پایان کنفرانس مطبوعاتی در لاس وگاس در می ۲۰۱۶. John Gurzinski / AFP

مشت‌زن بریتانیایی می‌خواهد اواخر سال جاری با رقیب فیلیپینی‌اش مبارزه کند، اما وظایف سیاسی‌اش در مقام سناتور ممکن است او را از بازگشت به رینگ تا سال ۲۰۲۰ باز دارد.

امير خان ادعا كرد نشانه‌هایی دیده كه منى پاکیائو به‌رغم پیروزی چشمگیر بر کیث ترمن، تنزل کرده است. امیر خان بریتانیایی برای نبرد با مشت‌زن اسطوره‌ای فیلیپینی در اواخر امسال آماده می‌شود. 

خان این ماه، بیلی دیبِ نیرومندتر و ماهرتر را در عربستان سعودی شکست داد، در حالی که وارد سال‌های آخر ورزش حرفه‌ای می‌‌شود.

این قهرمان سابق جهان خودش را برای بازگشت به عربستان در ۸ نوامبر آماده می‌سازد، ‌هرچند پاکیائو ادعاهای اولیه‌اش که قراردادی برای مبارزه با خان پس از پیروزی بر ترمن امضا کرده را  تکذیب می‌کند.

پاکیائو بهترین نمایش چند سال اخیرش را داد، مشت‌زن آمریکایی را  در راند اول ناکداون کرد و بعد هم با اختلاف آرای داوران، مسابقه را با امتیاز برد. با این حال خان یقین دارد که نشانه‌های دلگرم‌کننده‌ای برای خودش دیده می‌شد.

خان به ایندیپندنت گفت: «نمایش بسیار خوبی بود، منی در برابر یک بوکسور واقعا خوب به راستی خوب عمل کرد. زمان بندی‌اش خوب بود، حرکت‌هایش خوب بود، قدرتش را نشان داد. او مثل یک منی پاکیائوی جوان مشت می‌زد. اما، سرعت عملش اندکی کم شده. ضربه‌هایش دقت قبلی را ندارد. گاردش هم کاملا پایین آمده. بنابراین همیشه راهی برای غلبه بر او وجود دارد».

امیر خان همچنین گفت: «با این حال، روی‌هم‌رفته هنوز جنگجوی خیلی خوبی است. نمی‌خواهم بگویم من از او بهترم. حرفم این است که مبارزه محشری خواهد بود. او یک اسطوره است».

امیرخان در کنفرانس بزرگ تجارت مالی در همکاری با کارگزار مالی-تجاری آنلاین «تینک مارکت» صحبت می‌کرد. این دو شرکت، برنامه‌ای برای حمایت از جوانان محروم در سراسر بریتانیا به راه انداخته‌اند.

© The Independent

بیشتر از ورزش