شش هزار دلار بگیرید، ساکن یک شهر تاریخی در آمریکا شوید

کمک نقدی برای نقل‌مکان به شهری در ایالت می‌سی‌‌سی‌پی در آمریکا

تنها افراد بالای ۱۸ سالی که اجازه کار در ایالات‌متحده دارند، واجد این شرایط خواهند بود-NATCHEZ, MISSISSIPPI/YouTube

تنها شهرهای کوچک مناطق روستایی در ایتالیا در جست‌وجوی ساکنان جدید نیستند؛ شهری در ایالت می‌سی‌سی‌پی آمریکا هم مایل است برای نقل‌مکان به آنجا به مردم پول بپردازد.

شهر «ناچز» با جمعیت ۱۵ هزار نفری، با ارائه یک بسته سخاوتمندانه هزینه تغییرمحل زندگی به ارزش حداکثر شش هزار و ۱۰۰ دلار، در نظر دارد دورکاران را به این شهر جلب کند و خون تازه‌ای در رگ‌های این شهر به جریان اندازد.

طرح جدید به نام «نقل‌مکان به جنوب» هزینه جابه‌جایی تازه‌واردان، تا دو هزار و ۵۰۰ دلار را می‌پردازد. به علاوه یک کمک‌هزینه ماهانه ۳۰۰ دلار برای یک سال را تامین می‌کند.

ساکنان جدید هم در عین حال ملزم خواهند بود تا شرایطی را برآورده کنند. آن‌ها باید شغلی مستقر در خارج از منطقه داشته باشند و بتوانند از راه دور کار کنند. باید در شهر خانه‌ای به ارزش حداقل ۱۵۰ هزار دلار بخرند و حداقل یک سال در آن زندگی کنند. به علاوه، ناچز را به عنوان محل اصلی اقامت خود برگزینند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تنها افراد بالای ۱۸ سالی که اجازه کار در ایالات‌متحده دارند، واجد این شرایط خواهند بود.

ناچز در کنار رودخانه می‌سی‌سی‌پی، در حاشیه غربی ایالتی به همین نام واقع شده است. لوئیزیانا دقیقا آن طرف رودخانه است. این شهر با جکسون، مرکز ایالت، چند ساعت رانندگی فاصله دارد و به خاطر بناهای تاریخی‌اش مشهور است.

در کشور ایتالیا هم بسیاری از شهرها که با کاهش جمعیت مواجه هستند، طرحی را برای تشویق افراد به مهاجرت آغاز کرده‌اند. آخرین شهری که به این ابتکار پیوسته، شهر سالمی در سیسیل است که خانه‌هایش را تنها در ازای یک یورو، در اختیار تازه‌واردان قرار می‌دهد.

این شهر ایتالیایی در اکتبر سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که سرانجام اجرای این طرح را آغاز کرده است. سالمی یکی از اولین شهرهایی  بود که در سال ۲۰۰۸ فروش ارزان خانه‌ها به شرط تعهد مالکان جدید به بازسازی املاک را پیشنهاد کرد؛ اما موانع اداری، اجرای پروژه را برای سال‌ها به تاخیر انداخت.

تصمیم بر آن شد تا قبل از حراج املاک، بازسازی شهر کامل شود. این بازسازی شامل ارتقا زیرساخت‌ها و خدمات عمومی، از جاده‌ها و شبکه‌های برق گرفته تا لوله‌های فاضلاب بود.

در ابتدا ۱۰ خانه برای فروش در نظر گرفته شدند و قیمت پیشنهادی هر ملک از یک یورو شروع می‌شد.

ساکنان بالقوه جدید باید طرحی شامل جزییات نحوه بازسازی ملک را ارائه دهند. کسانی که برنامه‌های آن‌ها مثلا از طریق تبدیل ملک به یک مسافرخانه یا سایر مشاغل، به رونق اقتصاد محلی کمک کند، امتیازهای بیشتر و معافیت‌های مالیاتی دریافت می‌‌کنند.

© The Independent

بیشتر از زندگی