بررسی «روابط راهبردی» امارات و آمریکا در گفت‌وگوی وزرای خارجه 

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه جدید آمریکا، پنج‌شنبه ۱۶ بهمن‌ماه، با همتای اماراتی خود تماس گرفت

شیخ عبدالله بن زاید و آنتونی بلینکن درمورد همکاری امارات و آمریکا برای مقابله با تهدیدها در منطقه خلیج فارس گفت‌وگو کردند- تصویرها از AFP

شیخ عبدالله بن زاید آل‌نهیان، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی، با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا، در تماسی تلفنی درمورد روابط راهبردی میان دو کشور و مسائل منطقه‌ای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی، وام، وزیر خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه ۱۶ بهمن‌ماه با همتای اماراتی خود، تماس گرفته است.  

وزارت امور خارجه امارات متحده عربی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این تماس تلفنی، روابط راهبردی بین امارات متحده عربی و ایالات متحده آمریکا مورد بررسی قرار گرفت و علاوه‌بر آن، درمورد برخی مسائل مورد علاقه مشترک، ازجمله توافق صلح امارات و اسرائیل و نقش آن در دستیابی به امنیت و ثبات در منطقه، نیز گفت‌وگو شد.

دو طرف همچنین درمورد مسائل مربوط به حوزه خلیج فارس و همکاری مشترک دو کشور برای مقابله با تهدیدها در منطقه و همکاری برای حفظ امنیت و ثبات در منطقه گفت‌وگو کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزرای امور خارجه امارات و آمریکا در این تماس تلفنی بر عمق روابط دو کشور و توسعه مداوم در سطح همکاری مشترک بین دو کشور در همه زمینه‌ها تأکید کردند.

بنابر بیانیه وزارت امور خارجه امارات متحده عربی، شیخ عبدالله بن‌زاید تصدی جایگاه وزیر خارجه آمریکا را به بلینکن تبریک گفت و تأکید کرد که امارات متحده عربی چشم به تقویت روابط، تحکیم مشارکت با ایالات متحده آمریکا و همکاری برای مقابله با چالش‌های فعلی و حفظ صلح و امنیت بین‌المللی دارد.

ساعتی پیش از این تماس تلفنی، سفیر امارات متحده عربی در واشینگتن گفت اطمینان دارد زمانی که جو بایدن، رییس جمهوری جدید ایالات متحده، قراردادهای معوقه فروش اسلحه به متحدان آن کشور را بررسی کند، فروش هواپیماهای اف-۳۵ به کشورش به‌جریان خواهد افتاد.

امارات متحده عربی در آخرین روز کار دونالد ترامپ، در معامله‌ای به ارزش ۲۳ میلیارد دلار، توافق‌هایی را برای خرید حداکثر ۵۰ فروند جت اف-۳۵، ۱۸ هواپیمای بدون سرنشین مسلح و سایر تجهیزات دفاعی با آمریکا امضا کرد.