تاکید مقامات اسرائیل، امارات و آمریکا بر تقویت پیمان ابراهیم

وزرای امور خارجه آمریکا و امارات متحده عربی تلفنی گفت‌و‌گو کردند

دیدار سفرای اسرائیل و امارات متحده عربی در آمریکا - عکس از حساب توییتری سفارت امارات در آمریکا @UAEEmbassyUS

وزرای امور خارجه آمریکا و امارات متحده عربی روز چهارشنبه ۱۵ بهمن‌ماه، درباره همکاری برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای و پایان دادن به درگیری‌ها تلفنی گفت‌وگو کردند.

بر اساس بیانیه ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، که در وب‌سایت واین وزارتخانه منتشر شده، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه و همکاری بین‌المللی امارات متحده عربی، گفتگو کرده است.

وزیر امور خارجه ضمن گفت‌وگو درباره عادی‌سازی تاریخی روابط امارات با اسرائیل، بر همکاری برای دفاع از امارات در برابر تهدیدات منطقه‌ای و همکاری برای کاهش تنش و پایان دادن به درگیری‌ها تبادل نظر کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین از پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه کاهش اختلاف با قطر استقبال کرده و بر فرصت‌های پیش‌روی امارات متحده عربی برای کمک‌های بیشتر به صلح خاورمیانه تاکید کرده است.

همزمان در روز چهارشنبه، سفرای امارات و اسرائیل در آمریکا در واشینگتن با یکدیگر دیدار کرده و درباره قرارداد ابراهیم و فرصت‌های همکاری‌های آینده گفت‌وگو کردند.

بر اساس توییتی که حساب رسمی سفارت امارات در آمریکا منتشر کرده، گیلاد اردان، سفیر اسرائیل در آمریکا و یوسف العتیبه، سفیر امارات در آمریکا بر تاثیر مثبتی که پیمانن ابراهیم تا کنون بر منطقه داشته و فرصت‌های همکاری بین امارات و اسرائیل تاکید کرده‌اند.

بیشتر از جهان