رونالدو یووه را به یک قدمی فینال رساند

تعویض رونالدو توسط پیرلو در دقیقه ۷۷ بازی ناراحتی این بازیکن را به همراه داشت

 کریستیانو رونالدو مهاجم تیم یوونتوس - MIGUEL MEDINA / AFP

رقابت‌های «کوپا» ایتالیا به حساس‌ترین زمان خود نزدیک شده است. در مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها، یوونتوس و اینترمیلان، دو غول بزرگ فوتبال ایتالیا، برای بازی رفت، «دربی ایتالیانو» را در سن‌سیرو، ورزشگاه خانگی اینتر، برگزار کردند.

تیم فوتبال یوونتوس که در آخرین دیدار خود مقابل اینترمیلان در مسابقات سری آ ایتالیا شکست خورده بود، با انگیزه‌ای بسیار برای جبران نتیجه پا به رقابت گذاشت. اینترمیلان در این دیدار حساس، سانچز را از ابتدا در میدان قرار داده بود چرا که آنتونیو کونته،  لوکاکوی آماده را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت.

تیم فوتبال اینتر درهمان ابتدای بازی با پاس‌های سریع، سرعت عمل در بازی را در اختیار گرفت و خیلی زود موفق شد در دقیقه ۹ بازی، با گل لائوتارو، جلو بیفتد. بعد از گل اول، بازی متعادل پیش می‌رفت که تیم یوونتوس روی یک توپ ارسالی روی دروازه اینتر و خطای اشلی یانگ روی کوادرادو، صاحب یک ضربه پنالتی شد و رونالدو این فرصت را به گل تبدیل کرد و بازی به تساوی کشیده شد.

بعد از دریافت گل، تیم اینتر دوباره بر بازی مسلط شد و فرصت پیش افتادن هم داشت اما موفق نشد و برخلاف جریان بازی، این رونالدو از تیم یوونتوس بود که توانست برای بار دوم و روی اشتباه مدافع و دروازه بان اینتر، در یک توپ‌ربایی، دروازه هاندانوویچ را باز کند و یووه را دو بر یک پیش اندازد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در شروع نیمه دوم، یووه بازی را بهتر آغاز کرد اما هرچه از زمان بازی می‌گذشت، حملات اینتر بیشتر می‌شد. آن‌ها که دوست نداشتند بازی را در خانه خود واگذار کنند، با آوردن اریکسون به زمین سعی کردند تا با ارسال توپ‌ پشت مدافعان، برای سانچز و لائوتارو موقعیت ایجاد کنند. شاید بتوان گفت مهمترین فرصت برای زدن گل تساوی، در دقیقه ۶۹ فراهم شد که دارمیان، در موقعیتی مناسب و تک‌به‌تک با دروازه‌بان یووه قرار گرفت اما بوفون با یک واکنش فوق‌العاده، مانع از گلزنی اینتری‌ها شد.

حملات اینتر تا پایان بازی ادامه داشت ولی با بدشانسی به گل تبدیل نمی‌شد. درنهایت این بازی دو بر یک به سود یووه به پایان رسید و آن‌ها باید هفته آینده دیدار برگشت را در خانه خود برگزار کنند. آن‌ها حالا با یک تساوی هم می‌توانند به فینال این مسابقات راه یابند.

از اتفاقات مهم در این بازی، تعویض رونالدو توسط پیرلو در دقیقه ۷۷ بازی بود که ناراحتی این بازیکن را به همراه داشت. رونالدو که از تعویض خود در این دیدار حساس ناراحت شده بود، روی نیمکت ذخیره‌ها ننشست و تا آخر بازی، از کنار زمین و ایستاده، هم‌تیمی‌های خود را تشویق می‌کرد. آندره پیرلو پس از بازی در مورد این تعویض گفت: «احساس کردم باید به او استراحت بدهم چرا که او روز جمعه ۳۶ ساله خواهد شد. این طبیعی است که در چنین بازی‌هایی، همه دوست دارند تا آخر در زمین حضور داشته باشند و به تیم کمک کنند اما در قرارداد رونالدو بندی وجود ندارد که بگوید نمی‌شود او را تعویض کرد. او بازیکن بزرگی است و وجودش برای ما حیاتی است؛ پس باید سعی کنیم بعضی مواقع به او استراحت بدهیم. رونالدو بعضی مواقع باید استراحت کند تا بتواند در اوج بماند.»

تیم فوتبال یوونتوس روز شنبه و در یک بازی مهم، رودرروی تیم فوتبال آ.اس. رم قرار می‌گیرد.

بیشتر از ورزش